Amant Nena Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Hei Jeg skal kjøpe meg en gitar, men har et problem, nylon eller stålstrenger? Jeg har hørt litt forskjellig fra folk, men de sier litt forskjellige ting. Jeg ser etter en gitar rundt 800-1500kr gitar. Så hva mener du? har du gitar selv? hva slaks strenger har du? hva synes du gir best lyd? Takker for alle svar, trenger all den hjelpen jeg kan få Lenke til kommentar
A E S T H E T I C Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Stål gir uansett MYE bedre lyd og klang i guitaren. Har selv en stålstrengsguitar til 1500 eller noe sånn. Anbefales sterkt og ta en med stålstrenger Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Definitivt stål! Gir mye bedre lyd og du får herdet fingrene dine fortere Men pass på at du kjøper en gitar som er laget for stålstrenger og ikke kjøper en med nylonstrenger for så sette på stål selv. Da blir ikke gitaren blid etterpå :] Lenke til kommentar
Fredtrix Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 (endret) Gitar med stålstrenger har som regel fler bånd enn de med nylon. Noe jeg ikke var klar over da jeg kjøpte min nylon gitar for noen år siden, så se på det. Har også skaffet meg en med stålstrenger, og jeg må si meg enig lundern2k. Det er absolutt og anbefale. Endret 3. januar 2011 av venture Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Nylon: - Lettere å spille på - Billigere - Klassisk - Spansk Stålstrenger: - dyrere - Tøffere klang - Pop/rock - Country/blues - Tungt å spille på i starten, som kan gjøre det umotiverende. 1 Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Jeg liker begge deler godt, spørs bare på hva jeg skal spille. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå