Gå til innhold

Trådløst nettverk som forsvinner

Anbefalte innlegg

Rett som det er så disconnecter jeg fra netterverket mitt hjemme. Det som skjer er at det rett og slett forsvinner for så å dukke opp igjen rett etterpå.

Når jeg blir disconnected så klikker jeg på system trayet for å sjekke, og da er nettverksnavnet på mitt nettverk forsvunnet. En 5-6 sekunder senere dukker det opp igjen. Hva skyldes dette og hva i alle dager kan jeg gjøre for å fikse det?

Det har vært sånn lenge. Vi er 5 stykker som er koblet til samme nettverk; alle trådløst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

5 stk ja. Det er verdt å huske at WiFi fungerer som en HUB. Kunn 1 om gangen klarer å kommunisere. Deres signaler havner i det som de kaller et "collision domain".

Så om dere alle driver å forsøke å spille eller laste ned, noe som krever konstant signal, så vil du oppleve avbrudd osv.

Det kan også være at andre WiFi access punkter signaler driver å dunke ut signalet, som din er på samme Channel signal. Gå inn på routeren og forandre på kannalen. Bruk enten Channel 1,6,11 osv

Lenke til kommentar

Jeg bor i en bygård i Oslo sentrum så uansett hvilken kanal jeg velger er det et lass med andre på samme kanal. Jeg har scannet for å finne en brukbar kanal, men var like mange over alt.

Dette har også skjedd når jeg har koblet til ruteren via kabel. Gjelder samme forklaring da også?

Lenke til kommentar

Nei, om samme oppstår når du er kablet så gjelder ikke det jeg sa.

Da anbefaler jeg deg å se om det fins et BIOS oppdatering til PCen din. Er godt mulig det er et fiks for nettverkskortet.

Og naturligvis oppdater driverne.

Mulig også se om det fins ny Firmware til routeren.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Ok. Had no idea. Takker for det. Får kjøpe en ny router og sjekke om problemet fortsetter. Tror dere nyere routere vil klare å håndtere om det er 5 stykker koblet til trådløst? Eller vil det uansett være problematisk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...