tbsn1rd Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Rett som det er så disconnecter jeg fra netterverket mitt hjemme. Det som skjer er at det rett og slett forsvinner for så å dukke opp igjen rett etterpå. Når jeg blir disconnected så klikker jeg på system trayet for å sjekke, og da er nettverksnavnet på mitt nettverk forsvunnet. En 5-6 sekunder senere dukker det opp igjen. Hva skyldes dette og hva i alle dager kan jeg gjøre for å fikse det? Det har vært sånn lenge. Vi er 5 stykker som er koblet til samme nettverk; alle trådløst. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 5 stk ja. Det er verdt å huske at WiFi fungerer som en HUB. Kunn 1 om gangen klarer å kommunisere. Deres signaler havner i det som de kaller et "collision domain". Så om dere alle driver å forsøke å spille eller laste ned, noe som krever konstant signal, så vil du oppleve avbrudd osv. Det kan også være at andre WiFi access punkter signaler driver å dunke ut signalet, som din er på samme Channel signal. Gå inn på routeren og forandre på kannalen. Bruk enten Channel 1,6,11 osv Lenke til kommentar
tbsn1rd Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 Jeg bor i en bygård i Oslo sentrum så uansett hvilken kanal jeg velger er det et lass med andre på samme kanal. Jeg har scannet for å finne en brukbar kanal, men var like mange over alt. Dette har også skjedd når jeg har koblet til ruteren via kabel. Gjelder samme forklaring da også? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 (endret) Nei, om samme oppstår når du er kablet så gjelder ikke det jeg sa. Da anbefaler jeg deg å se om det fins et BIOS oppdatering til PCen din. Er godt mulig det er et fiks for nettverkskortet. Og naturligvis oppdater driverne. Mulig også se om det fins ny Firmware til routeren. Endret 4. januar 2011 av AvidGamer Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Gjelder det bare din maskin? Se også etter ny firmware til routern... Lenke til kommentar
tbsn1rd Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 Nei, det skjer alle sammen og ikke bare meg. Men da tyder det på at problemet ligger i routeren da? Er det noen mulighet for at det er modemet det er noe galt med? Har i lengre tid planlagt å skaffe ny router så tror det er det som blir løsningen. Har sett på denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=314078 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Hvorfor vil du kjøpe en 8 år gammel routermodell? Lenke til kommentar
tbsn1rd Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 Jeg bare leste produktanmeldelsene hvor alle var veldig bra. Jeg har ikke peiling på routere. Har du noen andre anbefalinger? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 (endret) Ta i hvert fall en som støtter 802.11n (nyeste WiFi standard). Disse er bra: ASUS RT-N16 Buffalo WZR-HP-G300NH Linksys E2000 Endret 4. januar 2011 av Kakeshoma Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Bra de Kakeshoma nevner. Når det gjelder den du linket til så er det en gammel god traver, men teknologien har løpt fra den. Bl.a. så mangler den 11n og gigabit. Lenke til kommentar
tbsn1rd Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 Ok. Had no idea. Takker for det. Får kjøpe en ny router og sjekke om problemet fortsetter. Tror dere nyere routere vil klare å håndtere om det er 5 stykker koblet til trådløst? Eller vil det uansett være problematisk? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Det er ikke noe problem med 5+ tilkoblet trådløst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå