Lasse94 Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Hei alle sammen! har pc med disse specsa: Hovedkort: Asus P5Q-VM Prosessor: Intel Core 2 Quad 8200 Skjermkort: HD radeon 6870 (kjøpt idag ) RAM: OCZ Reaper 4 GB DDR2 Kjøler CPU: Cooler Master V8 Kabinett: Cooler Master Storm Sniper har bestilt SSD, så den er på veg men begynner å få trang plass på HK såvidt skjermkortet får plass og sånt, så vi ha et ATX hovedkort, men når jeg først skal kjøpe nytt, burde jeg da kjøpe ny platform for å fremtidssikre? da passer ikke prosessoren mer, så da må jeg køpe ny CPU også, men hva med RAM'en må den og oppgraderes da, siden de nyere hovedkort tar DDR3, eller er de kompatible med DDR2 også? Takk for Svar! Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Skal du oppgradere HK må du kjøpe ny ram også, DDR2 går ikke i en DDR3 slot. Nå som Sandy bridge kommer ville jeg definitivt oppgradert hadde jeg vært deg. Har sett på foreløpige tester av Sandy Bridge på Guru3D og Anandtech og kan ikke si annet enn at jeg er imponert. Prosessorene som er testet gir helt latterlig god ytelse, så hvis det blir noenlunde rimelige priser er det bare å løpe og kjøpe Lenke til kommentar
Lasse94 Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 Skal du oppgradere HK må du kjøpe ny ram også, DDR2 går ikke i en DDR3 slot. Nå som Sandy bridge kommer ville jeg definitivt oppgradert hadde jeg vært deg. Har sett på foreløpige tester av Sandy Bridge på Guru3D og Anandtech og kan ikke si annet enn at jeg er imponert. Prosessorene som er testet gir helt latterlig god ytelse, så hvis det blir noenlunde rimelige priser er det bare å løpe og kjøpe Høres fett ut! Da er det bare å spare opp da! Har du noen linker til hvor det står om det? :-) Lenke til kommentar
Lasse94 Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 (endret) Dobbelpost.. Endret 4. januar 2011 av Lasse94 Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 http://www.guru3d.com/article/core-i5-2500k-and-core-i7-2600k-review/ Legg spesielt merke til sidene der de sammenlikner de nye prosessorene med de eksisterende toppklassene som i7-980x Lenke til kommentar
Lasse94 Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 Skjekket ut på wikipedia: Sandy Bridge Det står at Core i7 2600K med 3,4 Ghz og det står at den lanseres den 5. Januar 2011 Dvs imorgen, vil det være mulig å bestille den imorgen da? på skjemaet står det til i7 : Supported Memory; Up to Dual Channel DDR3-1333 noen som kan forklare kort hva man mener med det? vil det si at den støtter enten 2 eller 4 DDR3 RAM-brikker, med en klokkefrekvens på 1333 maks? Takker for svar Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Mener bestemt at de skal støtte mer enn 1333MHz, men du har helt rett i at det er 2 eller 4 brikker. Dette er ulikt dagens i7 prosessorer, som støtter 3kanals minne. Du kan nok ikke få bestilt den i morgen, det vil ta en liten stund før nettbutikkene får dem inn, men det er vel verdt å vente på. i7-2600K overklokket til 4.3GHz på stock vifta uten problemer gav jo svært pene resultater Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Mener bestemt at de skal støtte mer enn 1333MHz, men du har helt rett i at det er 2 eller 4 brikker. Dette er ulikt dagens i7 prosessorer, som støtter 3kanals minne. Du kan nok ikke få bestilt den i morgen, det vil ta en liten stund før nettbutikkene får dem inn, men det er vel verdt å vente på. i7-2600K overklokket til 4.3GHz på stock vifta uten problemer gav jo svært pene resultater Lurer på hvor lang tid det tar før de er på lager i norske nettbutikker. Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Det er nok bare å smøre seg med litt av den velkjente tolmodigheten Lenke til kommentar
fwj__ Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Ser at P67 hovedkortene begynner å dukke opp -> http://www.prisjakt.no/product.php?p=789936 Litt om Asus hovedkortene -> http://bjorn3d.com/articles/ASUS_P67_Motherboards_P8P67_Deluxe_and_P8P67_Pro/1973.html Ikke noe problem med støtte for raskere minne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå