UriasX Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Sitter for øyeblikket på 2 stk Sapphire HD5850 kort, hvorav et av dem er Vapor-X versjonen. Standardkortet er rundt 7 mnd gammelt, mens Vapor-X er rundt 3mnd gammelt. Kortene har blitt brukt på stock instillinger hele veien. Saken er den at jeg har en 120Hz monitor fra Acer som foreløpig ikke gjør annet enn å gi særdeles smoothe bilder i BFBC2, den brukes altså ikke til 3D! Som den HW-frelste personen jeg har blitt, sikler jeg på de nyeste kortene fra Nvidia for å kjøre deres 3D løsning, men det kommer til å bli dyrt. Kjøper jeg nye kort trenger jeg jo heller ikke de gamle, så de vil jeg komme til å selge. Spørsmålet er altså: Hvor mye kan jeg forvente å få for kortene? Har sett litt rundt på forskjellige bruktfora, men det er få om noen slike kort til salgs, så det er lite å sammenlikne med. Alternativt: Finnes det noen gode løsninger for AMD? Har forsøkt å finne informasjon om det på nettet, men det eneste jeg har funnet ut er at man må gjennom en 3departs leverandør av software, og laste ned individuelle profiler for de enkelte spillene. Hva slags briller man skal bruke har jeg heller ikke funnet noe godt svar på. Håkon Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Sammen med 6000-serien til AMD ble AMD HD3D introdusert, dette er langt mindre utbredt og anbefaler derfor heller Nvidia. Angående salg så koster Vapor-x kortet 1500 og oppover, og da helt nytt. Tror du skal være heldig og tålmodig skal du få solgt begge kortene fra alt mellom 1000-1200 stk. Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 Var noe sånt jeg regnet med egentlig :/ Er forøvrig kun pixmania som selger 5850 kortene for noe særlig under 2000 kr, og de unngår jeg av prinsipp pga ubrukelig kundeservice og lang leveringstid (Franskmenn ) Hadde jeg fått solgt dem samlet for mellom 2500 og 3000 hadde jeg nok gjort det, men jeg tviler sterkt på at jeg får gjort det... Problemet er prisene på de nye seriene Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Sett bortifra 3D, er det jo ingen grunn til å oppgradere med det du har nå :-) Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 Jeg veit, de drar alt jeg gir dem på maks uten problemer. Men så var det dette med penger som brenner i lomma, og det å ville ha mer da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå