Gå til innhold

Hjelp! Armhevingstest.. Haster!

Anbefalte innlegg

Hei.

Trenger litt hastehjelp her. Skal ta en test om 1,5 uke der jeg må klare 7 armhevinger med 23 kilo på ryggen. Sist jeg gjorde dette (for 1 år siden) gikk det akkurat. Tok en prøve for meg selv igår og da klarte jeg bare 4...! Har vært en del syk siste året og både helse og motivasjon til å trene har ikke helt vært tilstede.

Nå må jeg bare få fingeren ut for dette SKAL og MÅ jeg klare. Spørsmålet er bare hvordan trene best mulig fremover for å øke mest mulig i styrke? Husk dette er om bare 1,5 uke.

Vil det hjelpe å spise/drikke enkelte spesialprodukter i tillegg fremover? Noe spesielt jeg bør gjøre eller innta samme dag/rett før test?

Alle tips mottas med stor takk! (Også skitne triks for å klare dette bare denne ene gangen)..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hjelper ikke stort å trene en uke vil jeg tro.. Men jeg er ikke proff..

Kan legge til at hvis jeg ikke skulle klare det får jeg èn sjanse til om 3 måneder så dette SKAL jeg klare! Takknemlig for alle gode råd!

Har nå begynt å ta armhevinger med 10kilossekk istedet for kun kroppsvekt. Håper det kan hjelpe, men trenger råd ang. beste kombinasjon av reps/mengde og hvor ofte osv..

Lenke til kommentar

Hjelper ikke stort å trene en uke vil jeg tro.. Men jeg er ikke proff..

Kan legge til at hvis jeg ikke skulle klare det får jeg èn sjanse til om 3 måneder så dette SKAL jeg klare! Takknemlig for alle gode råd!

Har nå begynt å ta armhevinger med 10kilossekk istedet for kun kroppsvekt. Håper det kan hjelpe, men trenger råd ang. beste kombinasjon av reps/mengde og hvor ofte osv..

Siden det er 1,5 uker til ville jeg bare fokusert på push øvelser.

Har du benkpress tilgjengelig? Da kunne du trent såppas tungt at du maks tar 4-5 reps der

PÅ 1,5 uke ville jeg trent:

dag 1: pushups med så mye vekt at jeg maks klarer 7reps 4sett, + bare kropsvekt med 10-15reps 2sett (for å få masse blod inn i musklene)

Dag2: benkpress vis du har med 4-5reps 4sett så pushups 10-15reps og 2 sett

dag 3: Hvile

sånn ville jeg kjørt det 2 ganger hevrtfall. Sørg for 1 hviledag dagen før testen eller noe. SPIST MASSE SUNT, ta å varm opp skikkelig til testen slik at du er full av blod i musklene og gjerne få opp energien med kaffe/redbull for det lille ekstra.

dag 2: Benkpress

dag 2:

Endret av Hightow3r
Lenke til kommentar

Er du vant med å trene? Hvis ikke tar du så lang pause etter du er ferdig med treningen at du ikke blir stiv i musklene eller kjempetrøtt. Sats på testen om 3mnd, du.

Du sier også at skitne triks er ok, samtidig som du sier at du SKAL klare dette. Er Det ikke for din egen del at du skal klare det? Isåiall er du dum om du jukser.

Endret av Diskutant
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...