Sepiroth_X10 Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Hei. jeg har en 64Gb SSD som systemdisk. På den har jeg bare installert windows 7 x64 og 2stk programmer. Nå har jeg bare 24Gb tilgjengelig?? Når jeg går gjennom mappene viser Windows ca 16Gb og programmappene ca 3 +1 = ca 4Gb. Det har mao forvunnet ca 20Gb. ER DETTE NORMALT?? Finnes det noen muligheter for å finne ut hva som opptar plassen? mvh' Sep Lenke til kommentar
myhken Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Noe går til det virtuelle minnet (page filen) alt fra 1 til 1.5 ganger det fysiske minnet ditt. Så har du vel ikke 64GB tilgjengelig på en 64GB disk? Rundt 60-62GB vel? Men bruk dette programmet: http://www.foldersizes.com/ Så får du en oversikt. Lenke til kommentar
Sepiroth_X10 Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 Noe går til det virtuelle minnet (page filen) alt fra 1 til 1.5 ganger det fysiske minnet ditt. Så har du vel ikke 64GB tilgjengelig på en 64GB disk? Rundt 60-62GB vel? Men bruk dette programmet: http://www.foldersizes.com/ Så får du en oversikt. Takk for svar! Jeg mener å huske at jeg hadde vesentlig mer plass tilgjengelig før jeg nylig installerte 4 Gb ekstra RAM (tror jeg hadde ca 39GB, og nå har jeg ca 24Gb). Nå har ikke jeg peiling på dette men hvis pagefilen øker med RAM kan kanskje dette være problemet? Har også satt Photoshop og Corel til å kunne bruke mye RAM - bør jeg justere dette ned? Kan man sette pagefilesize manuelt? Det er vel ikke brukt for dette i så stor grad med win7 64biter og 8Gb RAM? Lenke til kommentar
Sepiroth_X10 Skrevet 5. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2011 Saken er løst!Mange takk myhken Paging file og hiberfil stod for plassbruken - nesten 16Gb!!- vekk med dere mvh Sep Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå