Jani2012 Skrevet 14. oktober 2001 Del Skrevet 14. oktober 2001 Starter maskinen, win2kpro sp2'en finner printeren, jeg starter wizarden, viser til målmappe med de nyeste driverne, men når jeg velger OK kommer det en error. "Printer not installed. RPC Server unavailable". Ikke no mer enn d. Noen som vett ka som feiler? Trenger hjelp. Har prøvd masse. Lenke til kommentar
arcade Skrevet 14. oktober 2001 Del Skrevet 14. oktober 2001 Hei! Skrivermodulen i W2K har en tendens til å bli knust. Sjekk ut hendelseslisten og se om du får en error (stop-skilt) på spooleren. En kjapp løsning som pleier å fungere, er å avinstallere SP2 (om du har valgt at den tok backup av gamle systemfiler når den ble installert). Grunnen til dette, er at SP2 også oppgraderer skrivermodulen, og ved å avinstallere denne, får du tilbake en som fungerer. Om du da får skriveren til å fungere, skal det gå greit å installere SP2 igjen. Jeg har opplevd tilsvarende problem på 3 forskjellige W2K maskiner, hvorav 1 var Server utgaven. Dette problemet har såvidt jeg har funnet ut, ingenting med SP2 å gjøre, men er en stygg bug i W2K arkitekturen. Arcade Lenke til kommentar
Jani2012 Skrevet 14. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2001 Takk takk, ska prøva d nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå