Andreaseh Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Hei! I år er eg i militæret og min kjæreste går siste år på skolen! før begge startet utdanningen tenker vi og reise til varmere strøk og oppleve litt forskjellige.. Vet det finnes grupper og sånn du kan melde deg inn i og følge de, men vi vil helst ikke være "låst" i en gruppe, men likevel må vi på en eller annen måte finansiere reisen vår med og jobbe i landet/landene vi er i ! Noen som har noe forslag eller erfaringer med dette? hva som er enklest? Kjæresten min jobber innenfor barn og ungdom og liker veldig godt og jobbe med mennesker, så hadde jo vært bra om det gikk an å kombinere noe der ps: vet ikke om dette er riktig kategori og plasere denne i, men håper på gode svar på forhånd takk Lenke til kommentar
Gaut1 Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Det er to måter å finansiere reiser som jeg kommer på. Det er enten å reise utenlands for å studere og motta stipend, eller å jobbe. Siden du ikke ville være låst til et sted, anser jeg utenlandsstudier som uaktuelt. Vet ikke om så mange muligheter for å jobbe og reise i Europa, men du kan ta en titt på X-plore.no. Der har de mange jobb og reis muligheter for store deler av verden. De har også en del frivillighetsarbeidprogram hvor man f.eks. kan jobbe på barnehjem eller som engelsklærer, noe som muligens kan være aktuelt for kjæresten din. Holder selv på å planlegge et friår der jeg skal reise rundt og gjøre noe annet og oppleve noe annet enn å gå på skole her i Norge. Hvilke grupper som man kan melde seg på snakker du om? Hørtes litt interessant ut siden jeg mest sannsynlig kommer til å reise alene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå