Mannen med ljåen Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Man skal selvsagt parkere innenfor stripene. Men denne årstiden dekker parkeringsplassen med snø... Hvordan skal man kunne se stripene? Finnes det en paragraf som tillater meg å bruke hue' ? Eller må jeg være synsk for å gjette hvor stripene faktisk er? Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Hvis ikke du ser stripene, så gjør sikkert ikke parkeringsvaken dem heller. Men det er vitkig å parkere så fint og nærme andre bilene som mulig, slik at det blir plass til flest mulig biler. Om du skulle få bot, så har du uansett en stor mulighet for å klage. Jeg ville ihvertfall tatt av parkeringsplassen som jeg ville sendt med klagen. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Røntgensyn eller synske evner er ikke blant kravene for å føre en motorvogn, ergo gir svaret seg selv. Dog skal det utvises hensyn til andre trafikanter ved parkering også på vinteren (les: ikke parker som en idiot). 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 (endret) Jeg påstår ikke at "Røntgensyn eller synske evner" er et krav for å kjøre bil. Men parkeringsvakta kan kanskje påstå at jeg BURDE ha sett stripa, hvis jeg hadde brukt ti minutter og en spade for å lete etter den. Sunn fornuft har jeg selv. Men jeg vet at parkeringsvakter ikke har det. Derfor spør jeg om jussen. De kan f.eks. påstå at jeg burde ha brukt skotuppen og skrapt i snøen etter spor etter stripa. Eller hatt spade. Det ble nylig innført forbud mot parkeringsvakter som jobber på provisjon, men man vet jo aldri... Endret 4. januar 2011 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Tilsvarende problemstilling har man på enkelte parkeringsplass for handikappede. Normalt skal det være skilt, men på noen plasser er det kun merking på asfalten. Når snøen ligger tett så er det ikke lett for bilistene å se denne merkingen. Men vaktene har alltid los på disse plassene.. Lenke til kommentar
waxman Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Tilsvarende problemstilling har man på enkelte parkeringsplass for handikappede. Normalt skal det være skilt, men på noen plasser er det kun merking på asfalten. Når snøen ligger tett så er det ikke lett for bilistene å se denne merkingen. Men vaktene har alltid los på disse plassene.. Feil. Det må være skilt som viser parkering for handicappede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå