Gå til innhold

Overklokking med TurboV EVO

Anbefalte innlegg

Jeg har overklokket min i5 760 til 3,2 ghz med TurboV EVO(Overklokkings program som fulgte med hovedkortet) og merker ikke noe spesielt på temperaturer så skal snart dra det lengre.

Men det jeg lurer på der, er overklokking med ett slikt program like bra som overklokking i BIOS? Jeg kan ikke noe om overklokking i bios i det hele tatt så derfor tenkte jeg at dette programmet var midt i blinken..

Endret av Perfidus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt kurant å overklokke med og mye enklere enn å lete rundt i BIOS. Bruk TurboV til å finne passende klokk og du kan lagre den for senere bruk. Du har vel også mulighet til å starte med ønsket oc. Alternativt kan du legge inn endringene i BIOS, der har du også mulighet til flere justeringer, bl.a. minne, som er noe begrenset i TurboV.

Lenke til kommentar

Å software-klokke er mye dårligere, fordi du ikke kan endre volt på CPU, som kan gjøre at du setter deg fast på en clock fortere.

Prøv å clock litt i BIOS isteden :innocent:

Dette vet du lite om skjønner jeg for med Turbo Evo kan man endre de fleste volt man trenger og endel andre innstillinger. Det man ikke får endret er QPI linken og uncore så vidt jeg husker.

Lenke til kommentar

Ikke noe å beklage, ser at jeg var litt brysk i det forrige innlegget beklager det.

Asus, Evga og Gigabyte har egen software som lar deg klokke fra Windows, du får ikke alle de mulighetene som man har i Bios men ikke langt unna. De er veldig gode program til å fintune en overklokk feks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...