Gå til innhold

Jobb for 13-åring?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror nok du har havnet i feil forum.

absolutt, flyttet tråden :)

Men, å gå med reklame/aviser og tilsvarende er vel den jobben som er lettest å få for en 13-åring.

man må gjerne være 16 for å få en "skikkelig" jobb.

Ellers er det jo ting som måke snø for naboer og slikt...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva slags jobb kan man ta hvis man er 13? Bortsett fra å gå med avis?

Du kan få jobb i butikker osv. Jeg går selv med VG og er Fornøyd. Går 2 timer og tjener 350-500kr i uka. Meget god lønn! Er det noen du kjenner som jobber i en butikk? Spør!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg anbefaler deg å IKKE gå med aviser eller reklame, er ufattelig dårlig betalt i forhold til arbeidet du gjør.

2 ting du kan gjøre:

1: butikk, da blir det rydding og diverse, for man må være 18 for å selge endel ting så kassa er nok litt for mye å håpe på.

2: Gjør ting for folk, ha konkrete priser på ting som snømåking, gressklipping, handling for eldre, rydding av garsje/bod.

Eller begge overnevte.

Fordelen med en butikkjobb er fast timelønn, fordelen med "oppdragsjobb" er stort inntjeningspotsiale, og friheten til å bestemme litt selv, bare pass på at gamlingene dine passer på at du betaler riktig skatt, hvertfall betaler mer enn du må for staten blir arg når du betaler for lite.

PS:

Vær pågående når du er rundt å prøver å få deg jobb, snakk med daglig leder direkte, og ikke forvent at det er nok å komme med et søknadsbrev; du kan jo for eks, fortelle butikksjefen på din lokale matbutikk at han kan ha deg lønnet til veldig lite (66,44kr/t var minstelønna når jeg var ung), og fortell gjerne hvorfor du vil ha jobb, (du sparer til å kunne kjøpe moped og ta lappen når du blir 16). Bare ikke vær redd for å dumme deg ut, men ikke bli skuffet om du ikke får noe jobb med en gang, det er vanskelig når man er så ung.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis spiller fotball eller håndball da kan du jo dømme. Tjener 300 på en 7 kamp på fotball som varer 1 time og de som varer 20 min 50. Blir jo en del det. Hvor mye penger du tjener på håndball vet jeg ikke.

Om sommeren kan du jo klippe gress.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis spiller fotball eller håndball da kan du jo dømme. Tjener 300 på en 7 kamp på fotball som varer 1 time og de som varer 20 min 50. Blir jo en del det. Hvor mye penger du tjener på håndball vet jeg ikke.

På håndball tjener man G/J8-10 100NOK G/J 11-(13 tror jeg) 150NOK.

Kunne ramse opp høyre alder, men det er vel ikke aktuelt. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...