Ustedalen Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 (endret) Godt nyttår godtfolk. Mac skal kjøpes inn. Jeg har vært en pc bruker så å si hele livet, men har to år med Mac på baken fra folkehøyskolen. Og det gav altså medsmak. Dog det hadde vært fint å fått litt hjelp med kjøpet. Tingen er at jeg bor fortiden i USA hvor jeg studerer, og kommer ikke hjem før om over 6 måneder. Å kjøpe en Mac her vil være veldig mye billigere enn i Norge, men en da går en glipp av reklamasjonsretten. Allikevel, kan en ikke kjøpe AppleCare og få Macen fikset i Norge om det skulle gå galt? Tastaturet er jo også selvsagt et spørsmål. Jeg tror jeg skal klare meg uten norsk tastatur. Kjenner qwerty ganske utenat, men om det finnes evnt. noen Mac klistremerker eller lignende man kan teipe over så hadde dette vært flott. Noen som kjenner til en løsning på dette? Så er det å bestemme seg hvilken versjon en skal kjøpe seg. Det står mellom 13 tommer og 15 tommer, begge MacbookPro (17 tommeren blir for stor). Jeg ser at 15 tommeren har en annen prossesor enn 13 tommeren. Er Intel Core i5/i7 noe man vil betale ekstra for? Og hvilken "prossesor-størrelse" er å anbefale? Er det stor forskjell fra en 2.4 GHz til 2.53 GHz? Er det anbefalt å kjøpe nå, eller kommer en oppdatering rett rundt hjørne? Laptopen kommer til å bli brukt til "normalt" bruk, men også en del photoshop arbeid siden jeg fotograferer en hel del. Takker for all hjelp. Endret 3. januar 2011 av Ustedalen Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 1 års verdensomspennende garanti, AppleCare utvider dette. Har ikke sett noen klistremerkevarianter. Alle kjører PS greit, men den utålmodige vil sikkert like disse i5-sakene, ville heller satset på en bøtte RAM. Oppgraderingsrykter: http://buyersguide.macrumors.com/#Portable_Macs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå