Gå til innhold

Prosessorkjølervalg

Jarbra

Anbefalte innlegg

heisann....

Jeg har en AMD XP 2000 +, og når den idler ligger den på rundt 60 grader, og på load 65.... dette er selvfølgelig ALT for mye ... SÅ har jeg et dilemma.... skal jeg ta denne: TT volcano 11

eller denne:

80mm Delta

med denne:

Adapter 60-80mm

jeg har fra før av denne:

Glacialtech Igloo 60mm

Jeg kunne satt adapteret på den gamle kjøleribba fra Iglooèn og satt deltaviften på... jeg har testet med en "vanlig" 80mm vifte med turtall på 2500 o/s, og temperaturen falt med 10 grader... Kjøper jeg adapteret og Deltaen sparer jeg 195kr ... Er dette lurt, eller skal jeg kjøpe TT volcano 11 ??

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men hva i h###### er det du skal bytte for da?

Du har jo en stille kjøler som har akseptable temperaturer og med mindre maskina di er ustabil ser jeg ikke noe problem her, men iallefall, _IKKE_ kjøp en delta, det er morro i 10 minutter og så får du bare vondt i huet av bråket :p

En vanlig 80mm vifte er heller å anbefale, og kansje en slik liten zalman fanmate

Lenke til kommentar
Takk for alle svar.

Støy er ikke noe stort problem, så jeg kommer nok til å gå for Deltaen med en litt fet grill ;) Rheobus er noe jeg skal anskaffa når økonomien er passende...

Nåja, har du denne maskinen vedsiden av deg så kan jeg garantere at støy blir et problem. Selv har jeg et par vifter på 37db. Synstes begge de bråker mye når de er på fullt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...