Gå til innhold

Kjøp av TV - Samsung vs LG

Anbefalte innlegg

Har du noen meninger om hvilken tv jeg burde velge? kanskje noen har erfaringer med følgende modeller?

Jeg skal bruke den til flim, data, spill (ps3 og pc) og kanskje noe tv, men i utgangspunktet er det ikke tv-programmer jeg prioriterer. Den kommer til å bli plassert ca. 3 - 5 meter fra sitteplassen. Noe under 42" er uaktuelt, dette er i hvert fall min mening.

Samsung 46" LED-TV UE46C6005 (info)

left_big.jpg

LG 52" LCD-TV 52LD550N (info)

lg-tv-52ld550n-large.jpg

Begge koster rundt 8000,-

Kom gjerne med bedre alternativer hvis du kommer på noe. Jeg har også vurdert plasma-tv pga. de som regel har god hz, noe jeg synes er viktig. Tanken er at 100hz er bra nok, derfor står valget som sagt mellom de to øvrige tv-apparatene.

Anyways, takker for evnt. hjelp eller tips! Godt Nyttår!

EDIT: Ja, jeg har lest produktanmeldelsene på komplett.

Det som er viktig for meg:

-Minimum 100hz

-Minimum 42"

-FullHD 1080p

-DVI eller vanlig PC-inngang

-2x HDMI eller mer

-Generelt bra bilde og god respons tid

-Kult med internet tilgang

-Decent svart-tone

-Helst et kjent merke (si hva du vil, men jeg liker det slik)

Endret av venture
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv en samsung 42 LED tv som jeg er Veldig fornøyd med! Anbefaler samsung etter mine observasjoner, men har ikke testet LG da så hva vet jeg? Btw. så sto det klart og tydelig på pakken at det var klart for innebygd riks-tv, men det var det selvfølgelig ikke. På en måte derfor vi kjøpte tven, men kanskje ikke Samsung sin feil det da.

Lenke til kommentar

Har selv en samsung 42 LED tv som jeg er Veldig fornøyd med! Anbefaler samsung etter mine observasjoner, men har ikke testet LG da så hva vet jeg? Btw. så sto det klart og tydelig på pakken at det var klart for innebygd riks-tv, men det var det selvfølgelig ikke. På en måte derfor vi kjøpte tven, men kanskje ikke Samsung sin feil det da.

Riks-tv er ikke så viktig for meg. Jeg har parabol fra før, og det er mer enn bra nok. Det hadde kanskje vært kult med en HD-dekoder, men det er nå en annen sak. Takker uansett for svar. Selv heller jeg litt mer mot Samsung sin tv, liker designet.

Lenke til kommentar

Jeg synes du skal ta en titt på LG- og Samsung-TV-er og vurdere hvordan du liker bildet på dem. Tradisjonelt, uansett modell, har LG gjerne et mer naturtro bilde, mens Samsung har en bildegjengivelse som er "bedre enn virkeligheten", som noen synes er kjempebra og andre synes er reint for jævlig slitsomt bling-bling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...