faaeri Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 I morgen blir det en astronomisk pangstart på det nye året, med meteorsverm og solformørkelse på samme dag! Les mer Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Det starter vel allerede i kveld og varer utover natten, med en mulig solformørkelse på morran om været tillater det. Får se hvordan forholdene blir, blir det bra så blir det en natt ute i minusgrader regner jeg med Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Det forklarer jo hvorfor det skyer til 2 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Det forklarer jo hvorfor det skyer til Krysser fingrene,vi har hatt overskyet i flere dager men det meldes klarvær til kvelden og jeg ser skylaget sprekker opp, satser på litt flaks denne gangen . Lenke til kommentar
Pc Lynet Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 (endret) Jepp typisk det , var tåke ved måneformørkelsen og blir mest sannsyneligvis overskyet fra i kveld her på sørøst-landet. Endret 3. januar 2011 av Pc Lynet Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Skyfrihimmel i går kveld.. Satser på at det holder litt utover i dag også. Ellers er det meldt 20-40cm snø denne uka =/ Lenke til kommentar
magneska Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 (endret) Jeg for min del håper at det blir litt skyer, og ikke helt skyfritt. Blir mer spennende bilder da! I alle fall med tanke på den partielle solformørkelsen. Endret 3. januar 2011 av magneska Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Har ikke helt fått til å fotografete stjerneskudd enda. Noen som har tips til instillinger på ISO, blender og lukkertid? har et eos 550d kamere med 18-55 kit. har prøvd 30 sekunders eksponeringer på alt fra iso 100-400, men det stjerneskuddene er nermest fullstendig usynelige på bildet, selv med blender vid åpen på 18mm. noen tips? solformørkelse vet jeg ikek om jeg tør å fotografere av frykt for kamerasensoren Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Noen som har fint vær på østlandet? Ser dårlig ut her i Ski... Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 var bare overskyet og snø her i allefall, så ikke neo å se hverken i natt elelr dag tidlig. noen som fikk noen fine bilder? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Dere gikk ikke glipp av noe,det var svært lav aktivitet, joda jeg så en og annen meteor, men å kalle det sværm blir feil. Med andre ord, liten aktivitet, de var svake de få som vistes. Med andre ord, fiasko. Jeg satt ute til kl 0400 , en kald fornøyelse Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Minner meg veldig om den klassiske dokumentaren om annonsering av himmelfenomener. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Dårlig sikt på østlandet i dag, og ikke mulig å se noe som helst gjennom natten. Kommer visst flere solformørkelser i juni, og en total solformørkelse i desember om jeg hørte mannen på radioen korrekt. Iallefall et lite plaster på såret. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Det var i Oman vi skulle vært, dit dro Thierry Legault og tok dette -ikke så verst det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg