Nabbetuzz Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 huff. Etter å ha jobbet litt i photoshop for å få til en ny bluescreen, greide jeg det faktisk igjen. Etter å ha analysert dump fila, fant den ntkrnlmp.exe som tydeligvis gjorde at jeg fikk bluescreen denne gangen. Har googlet fila, og er tydeligvis flere som sliter med samme type bluescreen. Har dog ikke funnet noen løsning. Skal etterhvert formatere og innstalere alt på nytt. Tror ikke dette kommer til å ha noe effekt, siden jeg har gjort det mange ganger før også, men greit å gjør det uansett sikkert. Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal fortsette med for å prøve å få bort feilen, annet enn å bare prøve en ny formatering atter en gang, så tar i mot alle tips Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 det kan jo være noe feil med HK da. eller at noen av delene rett og slett ikke går helt bra sammen. Lenke til kommentar
Nabbetuzz Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 det kan jo være noe feil med HK da. eller at noen av delene rett og slett ikke går helt bra sammen. Ja det kan være det ja. Veldig mye som er usikkert, og mye som faktisk kan være feil, så er tydeligvis mye jobb for å finne ut dette. Skulle vært en snarvei av noe slag Har blant annet en nokså gammel dvd-rom, som høres ut som ett fly, kan kanskje være noe galt med denne? eller kan det være noe med denne som kan være årsaken? får bluescreen selvom det ikke er noe plate i den da men :S Lenke til kommentar
Drooid Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Du kan jo bare koble fra og prøve litt uten din CDrom? Lenke til kommentar
Nabbetuzz Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 Du kan jo bare koble fra og prøve litt uten din CDrom? Det var heller ikke den.. Og heller ikke lydkortet. Tok ut begge de komponentene og fikk fortsatt bluescreen etter litt arbeid i photoshop. Er heller ikke usb nettverks adapteren. Minnet og Hardisker skal også være fine etter hva memtest og tunehd sier. Etter litt søking i google fant jeg ut at noen av de problem filene, blant annet ntoskrnl.exe, kunne skyldes tastaturet. Jeg har et gammelt USB logitech tastatur/mus sett som er trådløst, (bruker ikke musa) som det ikke finnes drivere til windows 7. Kanskje det rett å slett kan være dette som er problemet? Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 hva om det er selve SSDen som er problemet da, siden den har stått i hver gang(?) og problemet fortsatt er der. virker i allfeall etter en skumlesing at det er den eneste komponenten utenom skjermkort og ram som har stått i under hver test. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Kom på en ting. Flere mener at det kanskje kan hver hk som det er feil på. Så tenkte jeg på det. CPUen? Får den nok strøm? At hk klusser det til at den ikke får nok strøm feks når du startet et tung program som photoshop? Tenker da at det står på auto Nå tipper jeg bare i blinde. Lenke til kommentar
Nabbetuzz Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 hva om det er selve SSDen som er problemet da, siden den har stått i hver gang(?) og problemet fortsatt er der. virker i allfeall etter en skumlesing at det er den eneste komponenten utenom skjermkort og ram som har stått i under hver test. Jada, det kan være en mulighet for at det er den også. Den fikk ikke noe feil i tunehd, og ser heller ikke noe galt med den i intel sin ssd toolbox. Kan det være noe med at jeg bruker sidevekslingsfil på den? Kanskje jeg ikke burde hatt sidevekslingsfil skrudd på? Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Personlig kjører jeg bare standard på den jeg (har intel x25 g2 60 GB. Kanskje noen med mer peiling enn meg vet om det kan være at det klikker om du har "full" HD og den prøver å lagre mer i sidevekslingsfilen enn det er plass til og kræsjer? Lenke til kommentar
Nabbetuzz Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 det var tydeligvis ikke noe med den sidevekslingsfila å gjøre heller. Det tok allikevel nokså lang tid før jeg fikk bluescreen denne gangen, men det kan sikkert være helt tilfeldig Tenkte å prøve å boote opp med en annen disk, uten ssd disken nå. Finner forhåpentligvis ut om det er ssd'en som står bak alt sammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå