Nabbetuzz Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Hei har helt siden jeg fikk pc'n slitet med bluescreen. Specs: ATI Radeon 5870 sapphire.. (tror problemet ligger her) i7 920 6GB ddr3 16000mhz.. (har testet disse med memtest) 850W PSU intel SSD 80GB Deg begynnte med den noe mer kjente feilen med verticale striper i forskjellige farger, men nå har det bare blitt til ofte bluescreen. Starcraft 2,pleier også ofte og droppe ut til windows. Dette begynner å bli ganske irriterende, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre mer. Noen tips til hva som kan være feil, eller hva jeg kan gjøre med problemet? på forhånd takk for svar Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Kan vel ikke være varmen da? Hva er tempen? Testet med eldre drivere på skjermkortet? Lenke til kommentar
Nabbetuzz Skrevet 3. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2011 Hmmm.. det er nok ikke varmen.. kan få bluescreen 3min etter boot.. noen ganger har jeg til og med fått det under bootinga. Dessuten er det et corsair 800D kabinett, så tror alt skal holde seg kaldt, noe som temperaturmålerne også sier. Har prøvd alle drivere omtrent siden kortet kom, untatt den siste som har kommet. Som jeg skal teste, men jeg ikke har tro på. Har heller ikke prøvd div custom drivere. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Okei. Har du mulighet til å prøve et annet skjermkort? Eller prøve skjermkortet du har nå i en annen maskin? Lenke til kommentar
Nabbetuzz Skrevet 3. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2011 Okei. Har du mulighet til å prøve et annet skjermkort? Eller prøve skjermkortet du har nå i en annen maskin? Nei dessverre, har ikke muligheten til det. Lenke til kommentar
Nabbetuzz Skrevet 3. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2011 Har tenkt litt nå, og lurer på om jeg skal prøve å flashe biosen på skjermkortet. Har lest flere steder at dette kan hjelpe. Hva vil være beste måten og gjøre det på? og hvilken bios er og anbefale? Har prøvd den nyeste fraher. Men fikk at det var subID elns som ikke stemte, så turte ikke trykke continue . Brukte ATIWinflash, når jeg testet dette. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Er vel en ASUS bios du bør få tak i Men hvordan du gjør dette har ikke jeg peiling på hvertfall :/ Lenke til kommentar
Nabbetuzz Skrevet 3. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2011 Er vel en ASUS bios du bør få tak i Men hvordan du gjør dette har ikke jeg peiling på hvertfall :/ Nå har jeg funnet en sapphire bios av nyere versjon, som jeg fikk flashet med uten problem. Har ikke hatt bluescreen enda hvertfall.. etter både litt gaming og photoshop. Lever i Håpet hvertfall Lenke til kommentar
Nabbetuzz Skrevet 3. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2011 der dukket det opp igjen en bluescreen gitt.. virker som de ihvertfall ikke kommer like ofte. Denne gangen kom den helt random når jeg var på vei til å pakke ut noen .rar filer. Er det muligheter for at det kan være minnet? selvom jeg kjørte memtest 1times tid, med alle brikkene innstalert, uten å få feil? Noen som har peiling på hva som kan være feilen ellers? kjører windows 7 64bit til opplysning. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Prøv å kjøre memtest over natta. Da ser du om det er noen feil. Anbefaler deg å kjøre prime95 også for å sjekke Lenke til kommentar
Nabbetuzz Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 memtest over natta gikk også fint, 0 feil og finne. Kjørte testen med alle brikkene samtidig. Tips til hva mer jeg kan gjøre for å finne feilen? Lenke til kommentar
Drooid Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Har du sjekket harddisk? Oppdatert chipset driver? Lenke til kommentar
Nabbetuzz Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 Har du sjekket harddisk? Oppdatert chipset driver? Har nyeste chipset driver. Harddiskene har jeg ikke sjekket. Finnes det program som gjør det mulig å teste harddisker, i likhet med memtest? Det sitter i 4 forskjellige disker atm. Jeg kan eventuelt ta ut 3 av diskene for bare og kjøre med ssd-disken. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Det var dumt at det ikke kom noe feil opp ang memtesten. Eller ikke dumt da, men nå har du vertfall utelukket mange muligheter. Så nå blir det mindre og mindre ting som det kan være gale med Så du er hvertfall på rett vei. Men det tar tid ser jeg. Har ikke noe flere forslag lengre :/ Lenke til kommentar
Nabbetuzz Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 (endret) Prøv med denne. Har innstalert, og er på vei til å teste nå. Jeg har også prøvd å sett gjennom en del av minnedumpene, for å se om jeg blir noe klokere. Men jeg ble egentlig ikke det. Hver dump fil er ulik fra hverandre virker det som. For de som er interessert i å prøve å hjelpe meg, har jeg lastet opp alle dumpfilene i en .zip fil. Disse filene laster du ned her. Etter litt testing med hdtune, fant jeg ikke noe annet en denne feilen på 2 av diskene. Usikker på om dette kan være årsaken, men det er jo en mulighet kanskje. Så jeg skal prøve å bare kjøre med ssd disken en stund. Endret 4. januar 2011 av Nabbetuzz Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Prøv bare med SSD disken en stund. GJør det du gjør til vanlig når du får BSOD. Får du ikke noe, så er det kanskje en av hdd som lager krøll. Jeg fikk også masse bsod før på min helt nye bærbare, så sendte jeg den inn, å da byttet dem hdd. Etter det avtok bsod, men har nå fått en eller 2 etter det da. Men det var ikke dem samme som jeg fikk ang hdd. Lenke til kommentar
Drooid Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Det var error scan du kjørte?.. Skulle kanskje spesifisert det før, beklager. Kjør en runde med Error Scan! Lenke til kommentar
Nabbetuzz Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 kjørte en error scan også. Der var det ikke noe feil og finne på noen av diskene. Av en eller annen merkelig grunn fikk jeg siste gangen bluescreen av den trådløse usb adapteren. Merkelig nok begynner jeg nesten å tro at det faktisk kan være noe driverproblemer med windows 7 og den d-link adapteren jeg bruker som lager krøll. ATM kjører jeg med bare SSD og ingen usb adapter. (poster fra den bærbare).. prøver og provosere frem en bluescreen nå, så for atter en gang leve i håpet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå