rivaldo Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 første på pc...oh...f15 strike eagle kanskje....det var i 1990 uansett.. Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 hmmm, noen av de første var vel blues brothers, prince of percia, ducktales og bilspillet lotus Lenke til kommentar
DeloDur Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Tja..var vel Keen serien det rundt 1990. *mimre* God gammel klassiker! Ingen av dere som har gode gamle 'pcliga' da btw? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Huffda.. lenge siden den gang.. husker ikke hva det alle første var, men det var vel en av følgende: Ski or Die Test Drive 2 Cat (muligens det samme som "alletcat", men det het bare cat på min maskin :-?) Tetris Lenke til kommentar
Rayne Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 var vel keen commander på pc men det var viper-racing som fikk meg hekta på spill. Super mario på supernintendo eller var det street fighter,f-zero eg husker ikkje Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Det første jeg noen sinne spilte var nok DukeNukem1 ep.1 Det var på vår gaaaamle 286.. *mimre* På NES var det seff, supermario.. Lenke til kommentar
Biera Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Det første spillet jeg kan huske å ha spilt, var Asteroids på en arkade da jeg var veldig, veldig liten. Jeg måtte vel finne noe å stå på for å se skjermen; men jeg spilte jo en stund da, så var ikke helt nybegynner... Lenke til kommentar
Bone Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 ..må slenge meg på her jeg også.. (det var egentlig litt artig å mimre her..) Mitt aller første spill, ever, husker jeg desverre ikke navnet på, for det var på en eldre konsoll som mamma fikk tak til meg en gang.. Det var av typen svart/hvit, to "pinner" i hver sin ende av skjermen, og en "rund" firkant som skulle "slås" frem og tilbake mellom disse to.. En gammel, gammel konsoll.. (dette var vel i '84 -'85.. tror jeg) .. Kjøpte NES veldig, veldig tidlig; på den tiden da IceClimber kom som tilleggsspill.. (altså FØR SMB1).. ..samtidig så kjøpte jeg KungFu ! På Commodore 64 må jeg nevne Rambo! (og the Last Ninja) .. (eide ikke commodore'n..) På Amiga husker jeg ikke helt.. Men, fikk det i '88 - '89 eller noe sånn.. På PC, blir første spill et Adventure Spill (Barbarian?!?) ..hadde ihvertfall 4 farger.. På Egen PC blir noen av de første spillene Days Of The Tentacle.. ? Det er det første spillet som jeg husker godt.. Men, hadde noen før dette også.. Fikk PC i '91, eller deromkring.. Monkey Island II.. kan også nevnes Husker noen nevnte James Pond.. DET var *kult* det! Lenke til kommentar
Swoofah Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Dette svart/hvitt spillet ditt er vel det aller første PONG? Får det jo til calculatorer nå Festlig og tenke på egentlig.. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 cats eller snake på den gamle tiki 100'en på skolen tror jeg... Lenke til kommentar
Myrsve Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Første spillet jeg husker jeg prøvde var Super Mario 1 Lenke til kommentar
allyse Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Prince of persia og et annet spill jeg ikke har anelse om hva navnet var. Var på en meget ymse amiga tingest. Super rå maskin! Husker ikke helt om jeg hadde nes (nintendo "1") før jeg spilte persia, men husker jeg hadde en nintendo med en kul orange pistol og er spill hvor en skulle skyte skyer (els). morsomt spill. Ellers på nintendoen var jo det obligatoriske Mario bros 1 og senere Star Wars (som var starten på min star wars elskede periode som enda henger ved meg) Lenke til kommentar
Supreme Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 tror mitt første var return fire Lenke til kommentar
Ullsokk Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Wacky Wheels! Husker mamma kom til meg med det! Også var det det første NFS spillet.. Fikk hjelp av mamma til å innstallere det over tlf husker jeg Lenke til kommentar
Pug Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Det første spillet jeg spilte på PC var "Monster Truck Madness", fra 95 e.l. ... Da var jeg 8-9 år gammel =/ syntes det var det beste spillet jeg hadde spillt noen gang da. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Wacky Wheels! Husker mamma kom til meg med det! Også var det det første NFS spillet.. Fikk hjelp av mamma til å innstallere det over tlf husker jeg Ja! Wacky Wheels var drit rått! Kjøpte det som det andre eller tredje spillet mitt som samle CD med flere andre spill på tilbud på obs. Lenke til kommentar
bholmsen Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 G7000 : Gunfighter Vic 20 : Snake C64 : Motor Mania/Fort Apocalypse (?) Amiga : Defender of the Crown 486 : Prince of Persia/Doom Pentium133 : Quake AMD 750 : Husker ikke AMD 1.7ghz : Husker ikke Lenke til kommentar
vegeto Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 super frog til amiga tror jeg. Lenke til kommentar
mafiamann Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 cool spot ruler gata men det første spillet mitt var vel snake på en 086 og nå på min 6310 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå