tjalla Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Kan ikke huske det første spillet jeg spilte, men et av de første må vel ha vært Duke Nukem 1 og Prince of Persia. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Det første jeg testa var et sånn "ping-pong" TV-spill som fatter'n kjøpte i Tyskland engang på midten av 70 tallet... Tror faktiskt det var utviklet av Sanyo.. :-) Det var mitt første også... Det neste var en "Videopac Plus G7400"-maskin med et bilspill og bowling. Så kom Commodore 64 og "Commando", det var kult det! Amiga 500 og "Lotus" tror jeg det var. Amigaperioden varte lenge for meg Har en A1200 ennå. Til slutt, PC med "Leisure Suit Larry". Det var de første på de forskjellige systemene jeg har hatt *sukk, mimre...* Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 5. juli 2003 Del Skrevet 5. juli 2003 Tror det første spillet jeg prøvde var 'Hunchback' på C64, circa 1984. Ellers var det andre spill som Motor Mania, Choplifter, Dig Dug, Caverns of Khafka... Oi oi, dette ble mimring! Lenke til kommentar
Izex Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Aaah siste timene har jeg lekt meg skikkelig med WinUAE (Amiga Emulator) og gode gamle Amiga spill 8) (Hehe nå husker jeg hvorfor jeg likte Lotus 2 - Intro musikken) Enormt mange spill som kunne blitt pusset opp og utgitt på nytt (til PC) sier nå jeg! Fant en drøss med games og alt. Får ta C64 og litt sånnt etterhvert. Tror det kan være lurt å hamstre sånnt nå før det forsvinner totalt sakte men sikkert Lenke til kommentar
Sirillion Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Det første til PC tror jeg var Commander Keen 4. Det første EVER, aner jeg ikke, men jeg har en mistanke om at det var på en eller annen obskur konsoll, lenge før "hjemmedata" var en realitet. Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Hmm det var hangman som jeg programerte selv i 1986 . (det var bra det) Lenke til kommentar
leafblade Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Mitt første spill til pc må være Goblins(1) . Lenke til kommentar
Corduroy Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Aaah siste timene har jeg lekt meg skikkelig med WinUAE (Amiga Emulator) og gode gamle Amiga spill 8) (Hehe nå husker jeg hvorfor jeg likte Lotus 2 - Intro musikken) Enormt mange spill som kunne blitt pusset opp og utgitt på nytt (til PC) sier nå jeg! Fant en drøss med games og alt. Får ta C64 og litt sånnt etterhvert. Tror det kan være lurt å hamstre sånnt nå før det forsvinner totalt sakte men sikkert Om du er på jakt etter noe spess, så sitter jeg på 500Mb m amiga :wink: WinUae er GENIALT ass.. MANGE herlige timer med det :wink: Lenke til kommentar
huf Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Det var nok Pittfall og en gammel versjon av Snake, alt dette i dos selfølgelig! Lenke til kommentar
MR_T Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 må være spillet hvor en frosk skal over veien kvakk kvakk hvor lenge må jeg gå å være blakk blakk Lenke til kommentar
Rippey Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Det første spillet jeg spillte var "Blue Max" på Commodore 64. Ble helt hekta. Flyspill og greier. Husker det som om det var i går. Etter den opplevelsen så ble jeg frelst. Takk Commodore! Hehe, BlueMax var også min første erfaring på spillsiden. Et genial spill på den tiden som jeg ble hekta på fra første take-off. mvh dacourt Hehehehe.. that makes it three of us Utrolig fett spill da.. også husker jeg et visst zelda spill til nintendo.. mmmmmmm :smile: Lenke til kommentar
gspr Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Chip's Challenge i Entertainment Pack for Win 3.1 tror jeg. Eller, det er mulig det var en form for Frogger på en Mac... husker ikke helt. Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Det første jeg testa var et sånn "ping-pong" TV-spill som fatter'n kjøpte i Tyskland engang på midten av 70 tallet... Tror faktiskt det var utviklet av Sanyo.. :-) Hadde hele 5 forskjellige "spill" på det konsollet... alle av typen "prikk og strek" :o) OMG!! W R TEH UBER!! Første spillet jeg spilte som guttunge var et slikt ping-pong spill med 2 hånd kontroller med et slags ratt på. Det var såvidt jeg vet det første TV-spill med "grafikk" på markedet Det var en veninne av mora mi som hadde det. Hvor gammelt spillet var sier seg selv i at begge hadde opplevd WW2 sammen.. Etter det var det en kamerat som hadde en Vic 20, med bl.a. et morsomt katt og mus spill. Så skaffet jeg meg en Commodore 64, kjøpte den i Namsos tror jeg etter å ha mast på mora mi om et lite lån i tilllegg til hva jeg hadde spart opp. Den var knall, og jeg synes den dag i dag at Commodore 64 var en av de mest perfekte nybegynner maskinene for sin tid. Ikke bare det, men du kunne bruke den til seriøse ting i tillegg til spilling, og jeg lærte en del BASIC på den. Dette er modellen jeg hadde: Ikke kom her og snakk om kopiering ass.. til og med på det lille stedet jeg bodde, florerte det av kassetter og etterhvert disketter med program og spill. Noen som husker Turbo Tape II ? Etter det kom turen til Amiga 500. Husker ennå godt hvordan jeg leste istykker diverse blad som viste bilder og reklame for den, alle mulighetene.. man kunne lage musikk av høy kvalitet, se den oppløsningen, utseende, den hadde mus, o.s.v... -SUKK- ... Lenke til kommentar
Valandil Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Første spill var Blue Max på C64 Første spillet jeg prøvde på amigaen, var Arkanoid Første konsoll spill var Zelda og Supermario Bros 3 på Nintendo Første PC spill var 'Orm' på tiki 100 Ser jeg tilbake på 80 og 90 tallet, var årene med amigaen de beste. "The golden years" i spillsammenheng Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 mario på nintendo det r0xx0r Lenke til kommentar
snorre-j Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 STYX.. På en 8086 med grønn/svart skjerm Lenke til kommentar
Danko Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Tror det må ha vært STRIX på C64'n eller noe.. Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Yi Ar Kung Fu (arkadespill) på bensinstasjon når jeg var fire-fem år gammel. Bestemor styrte gubben, jeg tok meg av spark og slag. :smile: Lenke til kommentar
Roarm Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Var et sånt tennisspill, strek og prikk stil. Tror det het Pong? Første jeg spillte som var litt grafisk tror jeg var Black couldron, svart/hvitt skjerm Første jeg spillte med farge var Kings Quest :smile: Utrolig bra spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå