Gå til innhold

Første spillet du noengang prøvde?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En morgen jeg våknet, tusla jeg ned i første-etasje... Og hva satt pappa med inne på kontoret?! Jo, en PC! (Tipper det var en 286 eller noe slikt. En diger sak med 512kB RAM og 5.25"-floppy og greier! Harddisk hadde den også.) Så der satt han og rocka verden med MS-DOS 3.30 og Norton Commander 1.0...

De første spilla jeg fikk se, var Snake, Sneik, Space Commander (dette har faktisk blitt sett på en MacGyver-episode), Dig Dug, PacMan og et par andre... Deriblant geniale "Pop Star"!

Aner ikke hvor lenge siden det er, men kan tippe på at det er rundt ni-elleve år siden...

Lenke til kommentar

Det første jeg testa var et sånn "ping-pong" TV-spill som fatter'n kjøpte i Tyskland engang på midten av 70 tallet... Tror faktiskt det var utviklet av Sanyo.. :-)

Hadde hele 5 forskjellige "spill" på det konsollet... alle av typen "prikk og strek" :o)

Første data-spillet jeg så var noe en kompis hadde på Commodore Vic-20 cartridge... fotball eller noe sånt.

Ooohhh... - those were the days :D

Lenke til kommentar

Husker d første spillet jeg kjøpte til pc. Populous: The Beginning, det var(er) spill det! Men konsolen kom først i huset og vi var så heldig at vi hadde pistol med nintendoen og "Duck hunting" :p som lå på samme "kasett" som Supermario. Forsåvidt har jeg heller aldri klart ut Supermario (1). Det var sinnsykt vanskelig på level 8! :lol::roll:

Lenke til kommentar

tror det første spille jeg prøvde var enten et hoppspill, centpede, eller cursed chamers (konge textbasert eventyrspill) på en sharp z-760 (eller no sånnt)

innebyggd kasettspiller og greier. husker det var et ork å loade "OS" på den, BASIC som den het, hver gang jeg slo på :lol:

tror jeg var 4-5 år gammel, så det var vel kaskje ikke cursed chambers, men det er det jeg husker best....

Lenke til kommentar
Hva er det første spillet du noengang prøvde? Husker ikke så ekstremt godt, men tror de tre første spillene jeg prøvde var Prince of Persia, Transport Tycoon Deluxe og Rayman. =D

Arkanoid / Sopwich Camel :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...