Gå til innhold

Første spillet du noengang prøvde?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Første spillet jeg spilte må ha vært super mario, til nintendo. Husker ikke hvor lenge siden.. tror jeg var 4 eller 5, nå er jeg 15, så det er en stund siden ;)

 

Første PC spillet var vel noe sånt som sub attack eller noe sånt, ett ubåt spill på en data med 128 farger...

Lenke til kommentar

Husker ikke eksakt hvilket pcspill jeg prøvde først, men det er trolig ett av disse:

 

- Outrun (Det klassiske bilspillet :smile:)

- Ski or Die (rå kult spill, hvor man kunne kjøre downhill, freestyle osvosv.)

- Dave (Platform spill jeg aldri kom meg lenger enn til edderkoppen på 3dje brett :lol: )

- Jill in the Jungle (ehm..)

 

Husker pappa hadde med spillene hjem på diskett. Han hadde "piratkopiert" (lurer på om det ordet fantes da :wink: ) dem fra en kar på jobben. Hadde en gammel 486 med OS/2... rart at det operativsystemet gikk under for Windows :wink: Men, det aller første jeg gjorde på en pc var å skrive navnet mitt om og om igjen i DOS, hvor jeg så trykte enter og fikk beskjed om at det var en feil kommando. Husker jeg lurte på hvilken knapp man printet med (hadde ikke printer engang). Dette var på en "bærbar" pc, med rød plasma/lcdskjerm. Gode tider :p

Lenke til kommentar

California games 2 :woot: på en windows 3.1 (ikke 3.11), det var rått det!!

 

Eller når jeg tenker etter var vel det første jeg spilte det der mario-spillet til NES. Ikke "Super Mario Bros" the første, men det der man var inne i en firkant og det var to rør på øverste plan, og det kom ut masse pinnsvin og andre ting hele tida. Så måtte man hoppe under de så de snudde seg og så gå opp å løpe på de så man fikk en mynt. Første som fikk 5mynter vant... Det var dritrått!

 

Men det første spillet jeg selv eide, og det første spillet jeg spilte mye var california games II. Skateboard var dritgøy!

 

Ellers hadde jeg mange andre spill som; ducktales, winter games, monacco Grand Prix, Bolder (det var gøy!), Ski Or die og mange flere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...