Gå til innhold

Første spillet du noengang prøvde?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte helst på PC, men alle plattformer går.. synes jeg kan huske at jeg spilte mye Super Mario på Super Nintendo jeg og... når jeg tenker meg om, må vel det være det av de første spillene jeg prøvde.

Lenke til kommentar

jeg var faktisk sent ute på den teknologiske fronten, etter år med klapp gjømt leking fikk jeg meg til å prøve Champ Manager 2 9596 til pc, og så meg siden aldri tilbake :D

vakker historie, eh? :yes:

ps: de to første spillene jeg prøvde som stolt pc eier: cm 96/97 og jedi knight dark forces II :)

Lenke til kommentar

skal vi se, det er 10-11 år siden, jeg hadde en hot konsoll da, tror det var atari, husker ikke hva spilla til den het. første pc spill var noe digger og paratrup på en gammel pc med bare grønn farge på skjermen, da var det opplevelse å spille 5stk multiplayer med joystick på amiga med tanksespill og ports of calls hos en fetter :) .

Lenke til kommentar

Hmm, jeg synes å huske Spy-Hunter, Track&Field, og Boulderdash til C64'n men det er litt grumsete der bak i minnebanken så det var sikkert noe annet som var først. Jeg synes å huske et "sports" spill der man var soldat i en "boot camp" og skulle løpe gjennom hinder - noe som ble gjort ved å bevege joysticken frem og tilbake i utrolig fart, noe som ødela joysticken etter bare få uker, og sikkert hadde gitt meg senebetennelse og hjertestans idag =)

Cheers,

E

Lenke til kommentar
Det første spillet jeg spillte var "Blue Max" på Commodore 64. Ble helt hekta. Flyspill og greier. Husker det som om det var i går. Etter den opplevelsen så ble jeg frelst. Takk Commodore!

Hehe, BlueMax var også min første erfaring på spillsiden. Et genial spill på den tiden som jeg ble hekta på fra første take-off. :yes:

mvh

dacourt

Lenke til kommentar

hmm.. Første maskinen vi hadde hjemme da jeg var liten, var en Viking Computer eller ka den nå heter. Kan vel kalle det en Commandor 64 kopi. :p

Hadde pinball, space invaders og sjakk på den, husker ikkje hvilket spillet jeg spillte først.

Første PC'en vi hadde, var en diger bærbar med bitteliten skjerm på, med 2diskettstasjoner. Første spillet jeg prøvde på den var Racer (trur det er navnet). Bilen bestod av 2streker og 4 prikker som hjul. Man skulle kjøre forbi alle firkantene på skjermen uten å krasje, så skiftet hele spillet farge når man kom til ny level, og det gikk fortere :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...