ATWindsor Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 (endret) Har svevd noen nyheter rundt på nettet om at PS3 er hacket for godt. http://gizmodo.com/5723167/ps3-hacked-by-geohot-who-knows-what-craziness-will-happen-now Jeg kjenner ikke helt sikkerhetsoppbygningen til PS3, men lekket root key, er det ikke da "game over" for sony mtp å hindre videre hacking med updates? AtW Endret 3. januar 2011 av ATWindsor Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 (endret) Velkommen etter:P Tror sony har veldig gode folk på saken og fikser dette:) Endret 3. januar 2011 av NinjaChriis Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 velkommen etter og etter.. Er da ikke mer en en dag gammel den nyheten Chriis. Forøvrig kommet 3.50 appldr keys også nå http://psx-scene.com/forums/f6/v3-50-appldr-keys-released-gt5-playable-soon-74269/ Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 (endret) And btw, "Once you have they keys, you dont NEED to jailbreak, thats the whole point. as you can sign stuff the console happily tuns your code thinking its real legit sony code." Edit: Det jobbes allerede med custom firmware som er åpen for homebrew. Slipper å bruke dongelen. :} Endret 3. januar 2011 av Hille Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Velkommen etter:P Tror sony har veldig gode folk på saken og fikser dette:) Det får me sjå på. Om dei deaktiverar desse nøklane i ny firmware vil heller ikkje eldre spel som er signert med desse nøklane virke. Det vert sikkert veldig populært. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2011 Velkommen etter:P Tror sony har veldig gode folk på saken og fikser dette:) Men kan de fikse det? Jeg er litt på dypt vann her, men da må de vel 1. Ha rootkey på et sted som kan flashes (ikke så usannsynlig) 2. Sørge for å oppdatere uten å brekke kompabilitet med tidligere signert kode (dvs spill som er gitt ut før), kan de gjøre dette? Jeg er litt interessert i det tekniske som ligger bak her. AtW Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Men kan de fikse det? Jeg er litt på dypt vann her, men da må de vel 1. Ha rootkey på et sted som kan flashes (ikke så usannsynlig) 2. Sørge for å oppdatere uten å brekke kompabilitet med tidligere signert kode (dvs spill som er gitt ut før), kan de gjøre dette? Jeg er litt interessert i det tekniske som ligger bak her. AtW Eg trur den einaste måten å gjennomføre 2 på er å svarteliste nøklane, men kvitliste alle program/spel som er legitime og ikkje kan byttast ut relativt enkelt (spel som ikkje er distribuert via PSN). Alternativt kan dei svarteliste nøklane og krevje at alle spel får ei oppdatering med filer som er signert med nye nøklar, men med 653 titlar (Wikipedia) seier det seg at det er mykje arbeid, og eg tvilar på at alle titlane vil få desse (pga. utviklar er konkurs t.d.). Brukarar som ikkje kan koble PS3-en sin til internett (eg tippar dei er mange nok til å skape mykje bry) kan oppleve at eit nytt spel oppdaterar firmware, men dei får ikkje oppdateringar til gamle spel, og dei vil ikkje lenger virke. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Ser det jobbes på spreng med dette på diverse forum Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Dette er stort. Root keyen er det aller helligste når det kommer til kopieringsbeskyttelse. Denne kan ikke endres med noe flashing e.l. Hvis Sony skal prøve motvirke dette, vil de måtte gjøre dette på et høyere nivå (level 2 - som kan flashes) men det vil si at infoen vil være tilgjengelig ved å se gjennom oppdateringene som kommer. PS3 er så hacket som den kan bli. Man vil kunne signere all hjemmelaget kode og maskinen vil kjøre den som om den var signert av Sony. Man vil kunne brenne alle spill uten modchip. Noe som dette har ikke med en annen konsoll i nyere tid. Ikke engang xbox 1. Gjør dere klar for tidenes underholdingsmaskin. Gleder meg til XBMC for PS3! =) Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Forstår ikke hva folk gleder seg til med dette...Antar at det betyr at de gleder seg over at de kan ta i bruk ulovlig kopierte spill? - Janki (tulling fra itavisen) Gleder meg til jeg kan bruke dette! Vil ha gratis spill:D Lenke til kommentar
mkon Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Ser at andre vil synes dette er bra, ihvertfall om man vil leke med linux osv. Jeg tviler på jeg får brukt det siden de eneste spilla jeg spiller er online, og dermed vil de vel komme med en sikkerhetsløsning der. Lenke til kommentar
claes Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Lover godt, endelig er PS3'en min nyttig for noe annet en Uncharted serien =) Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Gleder meg til jeg kan bruke dette! Vil ha gratis spill:D Med forbehold om at du var ironisk.... TULLING Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Gleder meg til jeg kan bruke dette! Vil ha gratis spill:D Med forbehold om at du var ironisk.... TULLING Ikke faen. 1 Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Hvordan fungerer onlinedelen på PS3 etter at man har "hacket" den? Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Hvordan fungerer onlinedelen på PS3 etter at man har "hacket" den? Så lenge din PS3 tror at spillet er originalt, og sier dette til Sony, vil jeg tippe det funker bra. Vil nok være som med X360: Spiller du før release i ditt land på nettet, kan du bli busta. Ellers.. trolig ikke. Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Akkurat no er det ingen måte å spele kopiar på med høgare firmware enn 3.41. Eg tippar at nokon snart finn ut korleis dei kan signere ein backup manager, og slik få den til å køyre på 3.55. Korleis online-delen vil fungere etter dette er ikkje heilt sikkert, men det er verdt å merke seg at slik ting fungerar i dag køyrer ein først ein backup manager med sin eigen tittel-ID (t.d. GAIA09185), lastar inn eit spel, som har sin tittel-ID (t.d. BLES00680). Lista over titlar (tittel-ID) som er spelt på ein PS3 vert overført til Sony med jamne mellomrom, denne vil inkludere ID-ar til alle program du har køyrt, og Sony kan på denne måten finne ut om du har brukt program dei ikkje likar. Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Lista over titlar (tittel-ID) som er spelt på ein PS3 vert overført til Sony med jamne mellomrom, denne vil inkludere ID-ar til alle program du har køyrt, og Sony kan på denne måten finne ut om du har brukt program dei ikkje likar. Hvis dette faktisk skjer, vil være mulig å skrive ny firmware til PS3 som ikke oppgir informasjon som er mistenkelig, og derav unngå dette. (slik som de siste CFW til xbox360-drevene er laget) Det som mange misforstår med dette gjennombruddet er at dette ikke er en exploit i seg selv. Dette er faktisk en nøkkel. Det er universalnøkkelen, som gjør at man kan gjøre hva man vil. Denne nøkkelen vil alltid kunne brukes fordi det er ikke mulig å skifte ut låsene. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 Akkurat no er det ingen måte å spele kopiar på med høgare firmware enn 3.41. Eg tippar at nokon snart finn ut korleis dei kan signere ein backup manager, og slik få den til å køyre på 3.55. Korleis online-delen vil fungere etter dette er ikkje heilt sikkert, men det er verdt å merke seg at slik ting fungerar i dag køyrer ein først ein backup manager med sin eigen tittel-ID (t.d. GAIA09185), lastar inn eit spel, som har sin tittel-ID (t.d. BLES00680). Lista over titlar (tittel-ID) som er spelt på ein PS3 vert overført til Sony med jamne mellomrom, denne vil inkludere ID-ar til alle program du har køyrt, og Sony kan på denne måten finne ut om du har brukt program dei ikkje likar. Er dette noe sony faktisk gjør? Holder oversikt over alle programmene på PS3 og "straffer" om du kjører programmer de ikke liker? Ikke bra. AtW Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 (endret) Det er ikkje noko dei gjer, det er noko dei kan gjere. Det er slik PSN-vener får informasjon om kva du driv med (kva du spelar). Hvis dette faktisk skjer, vil være mulig å skrive ny firmware til PS3 som ikke oppgir informasjon som er mistenkelig, og derav unngå dette. (slik som de siste CFW til xbox360-drevene er laget) Det er mogleg. Spørsmålet er om Sony vil klare å identifisere ein PS3 med CFW (pga. ein CFW-utviklar overser noko), og svarteliste maskin-ID-en frå PSN. Endret 4. januar 2011 av enixitan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå