Gå til innhold

Nye kabler til "liten" Sony forsterker


Anbefalte innlegg

Jeg holder på å innrede kjellstua med mitt gamle hjemmekinoanlegg og for å gjøre det så pent som mulig ønsker jeg å bruke så tynne kabler som mulig til høytalerne.

 

Forsterker: SONY STR-DE485E

Fronthøytalere: Pro Audio PFC-6.2BH

Senter: Pro Audio PFC-4.0SBH

Bakhøytalere: Pro Audio PFC-4.2SBH

 

Jeg trenger ikke tips om noen høykvalitetskabler da jeg ønsker å gjøre dette så billig som mulig. Er ikke noen lyd-fantast =)

 

Er det også noen som kjenner til hvor i Larviksområdet jeg kan få tak i slike kabler?

 

Takk for alle tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle butikker som selger stereo har også kabler, men HiFiklubben (Porsgrunn bl.a.) har fks. QED som er gode kabler (også tynne) i alle prisklasser. Sjekk hjemmesiden for priser.

 

Da HiFiklubben ikke hadde "QED Silver Micro Speaker Cable", bestilte jeg de fra http://www.audiovisualonline.co.uk - gikk veldig bra. Kommer på ca kr 33 pr meter. Portoen var ikke all verden. Vær obs på at de er litt stive.Regner uansett med at du er ute etter noe brukbart iallfall.

Endret av geirm
Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding!

 

For å være ærlig hadde jeg ikke planlagt å bruke 33,- pr meter. Fra forsterker til bakhøytalere er det ca 7 meter og dermed blir det over 300,- i kabel til hver av disse.. Som sagt har jeg et lavt krav til lyden, men jeg har hørt at kablene bør være x kvadrat for å kunne føre nok strøm fra forsterker. Derfor mitt spørsmål ang tynne kabler. Hvor tynt kan jeg gå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...