TaklampeX Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 (endret) To ganger før har jeg fått helt fantastisk hjelp her på forumet, så jeg prøver meg igjen! Jeg er helt ubrukelig på å skrive script fra bunn av, men om jeg har et utgangspunkt å jobbe med er det overraskende mye jeg klarer å få til. Jeg lurer derfor på om noen her kan hjelpe meg litt i gang, med hvilke funksjoner og kommandoer jeg trenger og hvilken rekkefølge ting må skje. Det jeg drømmer om en er kalkulator som regner ut ulike verdier basert på brukerens valg av produkt, og antall kvadratmeter. Jeg ser da for meg en rullgardinmeny med produkter (evnt to, med kategori og deretter produkt ettersom det er ganske mange produkter) og et felt for å taste inn antall kvadratmeter. Håper å kunne ha en type onchange-funksjon som oppdaterer fortløpende så man slipper å trykke på en knapp. Scriptet skal så finne tabellraden for det valgte produktet (her tenker jeg i utgangspunktet en MySQL-tabell, men det hadde så klart vært mye mer praktisk med et excelark...). Deretter regnes det ut verdier, ved å gange de med antall kvadratmeter, eks kolonne4 x kvadratmeter og kolonne5 x kvadratmeter. Prøver å illustrere litt ytterligere hva jeg prøver å lage: Rullgardin:Produkt Tekstfelt:Kvadratmeter MySQL -> WHERE Produkt GET kolonne5 kolonne6 kolonne7 Verdi 1: kolonne5 x Kvadratmeter Verdi 2: kolonne6 x Kvadratmeter Verdi 3: kolonne7 x Kvadratmeter Noen som kan hjelpe? EDIT: Flyttet hit: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1288644 Endret 10. januar 2011 av TaklampeX Lenke til kommentar
miXer Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Du skriver til stadighet script. Mener du da javascript? Isåfall er du på feil forum Lenke til kommentar
TaklampeX Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 Mener javascript ja... Er det noe annet enn java? Sorry hvis jeg har bomma. Hvordan flytter jeg tråden? Lenke til kommentar
miXer Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Hvis du skal ha det i nettleseren, så er nok javascript det riktige, men du har postet detta i et Java forum. Er ganske stor forskjell på Java og JavaScript! Moderator må nok flytte posten din isåfall. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Skal du hente fra db må du nok også bruke serverside programmering, det kan jo f.eks. være java, eller php. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå