JokkareN Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Hei ! Jeg lurte på om det er mulig og kjøre ett 7800GT kort og ett 8600GT kort som SLI ? Eller MÅ kortene være identiske ? Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Ikke spør meg om hvorfor, men du kan kjøre med to forskjellige kort i SlI, men at det overhodet ikke er anbefalt. Tror jeg... Lenke til kommentar
JokkareN Skrevet 3. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2011 Ikke spør meg om hvorfor, men du kan kjøre med to forskjellige kort i SlI, men at det overhodet ikke er anbefalt. Tror jeg... Hmm.. Jeg syns jeg har hørt ett sted at hvis man skal kjøre 2 forskjellige skjermkort i SLI så må disse ha likens ytelse ? Likens minne, likens Mhz - Ghz osv.. Vet du noe om dette ? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 For å kjøre to kort i SLI så må de komme fra samme serie. Dvs at du kunne kjørt f.eks 8600GT og 8600GTS, men det som skjer da er at det svakeste kortet vil holde igjen det andre. Lenke til kommentar
UmbrellaCorporation Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Neida, kortene må ikke være identiske, men det er selvfølgelig en fordel. Jeg kjører selv et 260-GT og et 460-GTX i SLI, og det fungerer utmerket med unntak av noen feil når jeg har tilkoblet to skjermer samtidig. Men jeg vet ikke hva det kommer av. Tviler på at det er SLI som har skylda. Lenke til kommentar
JokkareN Skrevet 3. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2011 Okei, jeg skal prøve og koble kortene til i morgen. Må jeg installere driverne til begge skjermkortene eller bare drivern til det som er 'Hoved' kortet ? Lenke til kommentar
UmbrellaCorporation Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Jo flere jo bedre, er det ikke det de sier? Lenke til kommentar
JokkareN Skrevet 3. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2011 Flott Og dette kan ikke skade systemet på noen måte ? Lenke til kommentar
UmbrellaCorporation Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Hva i livet innebærer ikke en viss risiko for fare? Bare å være våken klokken fire om natten er risikofylt, og skader nok "systemet" ditt en del. Men for all del, husk at du handler på eget ansvar... Lenke til kommentar
007CD Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 (endret) SLi vil ikke skru seg på om du har forskjellige kort, du får ikke muligheten. Tror nok at om du sjekker i kontrollpanelet ditt Albert så vil du se at SLi ikke er påskrudd / ikke finnes eller er grået ut. Men du kan ha flere kort i maskinen for flere skjermer uten problemer. Eneste som kan blande over forskjellige serier er Lucid Hydra, men dette er ikke SLi i det hele tatt og her må du ha en profil for hvert spill og en for kort kombinasjonen, noe som ikke er helt lett når man bruker sjeldene kombinasjoner eller kombinasjoner av gamle og nye kort. Endret 3. januar 2011 av 007CD Lenke til kommentar
JokkareN Skrevet 3. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2011 SLi vil ikke skru seg på om du har forskjellige kort, du får ikke muligheten. Tror nok at om du sjekker i kontrollpanelet ditt Albert så vil du se at SLi ikke er påskrudd / ikke finnes eller er grået ut. Men du kan ha flere kort i maskinen for flere skjermer uten problemer. Eneste som kan blande over forskjellige serier er Lucid Hydra, men dette er ikke SLi i det hele tatt og her må du ha en profil for hvert spill og en for kort kombinasjonen, noe som ikke er helt lett når man bruker sjeldene kombinasjoner eller kombinasjoner av gamle og nye kort. Så det vil rett og slett ikke lønne seg for meg og koble disse 2 kortene som SLI ? Jeg får ikke bedre ytelse i spill ? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 (endret) Nei du vil ikke kunne kjøre de 2 kortene i SLI (som ville gitt ytelsesøkning). Du kan dog kjøre de i samme system, men som nevnt eneste fordelen vil være støtte for flere skjermer. Med andre ord kjører du kun 1 skjerm, så gå kun for det kraftigste kortet. Endret 3. januar 2011 av fflex Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 http://en.wikipedia.org/wiki/Scalable_Link_Interface Scalable Link Interface Lenke til kommentar
JokkareN Skrevet 5. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2011 Javell. Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå