Gå til innhold

Hvordan fungerer SLI !?


JokkareN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke spør meg om hvorfor, men du kan kjøre med to forskjellige kort i SlI, men at det overhodet ikke er anbefalt. Tror jeg...

 

Hmm.. Jeg syns jeg har hørt ett sted at hvis man skal kjøre 2 forskjellige skjermkort i SLI så må disse ha likens ytelse ? Likens minne, likens Mhz - Ghz osv.. Vet du noe om dette ?

Lenke til kommentar

SLi vil ikke skru seg på om du har forskjellige kort, du får ikke muligheten.

Tror nok at om du sjekker i kontrollpanelet ditt Albert så vil du se at SLi ikke er påskrudd / ikke finnes eller er grået ut.

Men du kan ha flere kort i maskinen for flere skjermer uten problemer.

 

Eneste som kan blande over forskjellige serier er Lucid Hydra, men dette er ikke SLi i det hele tatt og her må du ha en profil for hvert spill og en for kort kombinasjonen, noe som ikke er helt lett når man bruker sjeldene kombinasjoner eller kombinasjoner av gamle og nye kort.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

SLi vil ikke skru seg på om du har forskjellige kort, du får ikke muligheten.

Tror nok at om du sjekker i kontrollpanelet ditt Albert så vil du se at SLi ikke er påskrudd / ikke finnes eller er grået ut.

Men du kan ha flere kort i maskinen for flere skjermer uten problemer.

 

Eneste som kan blande over forskjellige serier er Lucid Hydra, men dette er ikke SLi i det hele tatt og her må du ha en profil for hvert spill og en for kort kombinasjonen, noe som ikke er helt lett når man bruker sjeldene kombinasjoner eller kombinasjoner av gamle og nye kort.

 

Så det vil rett og slett ikke lønne seg for meg og koble disse 2 kortene som SLI ?

Jeg får ikke bedre ytelse i spill ?

Lenke til kommentar

Nei du vil ikke kunne kjøre de 2 kortene i SLI (som ville gitt ytelsesøkning). Du kan dog kjøre de i samme system, men som nevnt eneste fordelen vil være støtte for flere skjermer. Med andre ord kjører du kun 1 skjerm, så gå kun for det kraftigste kortet.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...