monkey island Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Hei! Tiden er moden for å oppgradere pcen min. Ønsker en bærbar pc som skal ha bra skjerm, bra batterilevetid og bra design. Så langt har macbook pro sett ut som det beste valget, men jeg er usikker på om jeg ønsker å ta steget over på mac. Noen pcer som kunne passe for meg. Tenker 14-15" skjerm Lenke til kommentar
reminett Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Jeg syntes overgangen til Mac var veldig kjekk. Nå skal vi ikke starte en "Mac vs. Windows"-diskusjon her, så jeg holder meg for god for å argumentere på software. Men Macbook Pro har god skjerm og et godt kvalitetsinntrykk pga unibody-chassis. Batterilevetiden er også helt fantastisk. Og du kan seff kjøre Windows på den hvis du vil. Det var min lille anbefaling Lenke til kommentar
monkey island Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 Prøvde en macbook i dag, trackpaden var jo helt fantastisk. Så fant jeg ut at med noe som heter ADC-rabatt. Kunne jeg få 20% på ett hardware-prudukt fra apple. da kan jeg iallfall få macbook pro 15" fra 15000*0.8 = 12000 Er 12 000,- fortsatt veldig mye dyrere enn hva en tilsvarende annen bærbar ville kostet? Og er det stor forskjell mellom de tre apple-variantene innen 15". Burde jeg gått opp fra den billigste? Lenke til kommentar
reminett Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 12 000,- (eller 15 000,- for den saks skyld) er ikke dyrt dersom man begynner å sammenligne hva man må gi for en "vanlig PC" med samme komponenter og byggekvalitet. Du har helt rett, den trackpaden er fantastisk. Skjermen også. Krystallklar. Tastaturet er en drøm å skrive på (med bakgrunnsbelysning og greier), og selve maskinen føles solid og godt laget. Når det er sagt, så syntes jeg du skal vurdere den som er "hakket bedre", ettersom du får en i5 prosessor og 500GB harddisk for bare 1500,- mer (eks. rabatten din). Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Så langt har macbook pro sett ut som det beste valget, men jeg er usikker på om jeg ønsker å ta steget over på mac. Noen pcer som kunne passe for meg. Tenker 14-15" skjerm Kan anbefale deg å ta en titt på Acer TimelineX 4820TG eller 5820TG. Eller kjøp deg en av hver og likevel ha penger til overs i forhold til tilsvarende spec'et Macbook Pro. Stikker du på nærmeste Elkjøp kan du plukke med deg en 5820TG til 6666 kroner. 1 Lenke til kommentar
reminett Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Så langt har macbook pro sett ut som det beste valget, men jeg er usikker på om jeg ønsker å ta steget over på mac. Noen pcer som kunne passe for meg. Tenker 14-15" skjerm Kan anbefale deg å ta en titt på Acer TimelineX 4820TG eller 5820TG. Eller kjøp deg en av hver og likevel ha penger til overs i forhold til tilsvarende spec'et Macbook Pro. Stikker du på nærmeste Elkjøp kan du plukke med deg en 5820TG til 6666 kroner. Det kommer an på hva du mener med "spec". MacBook Pro har f.eks. en helt annen byggekvalitet enn disse maskinene. Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Det kommer an på hva du mener med "spec". MacBook Pro har f.eks. en helt annen byggekvalitet enn disse maskinene. Det rettferdiggjør på ingen måte godt over dobbelt så høy pris... TimelineX har mer enn god nok byggekvalitet. Lenke til kommentar
reminett Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Det kommer an på hva du mener med "spec". MacBook Pro har f.eks. en helt annen byggekvalitet enn disse maskinene. Det rettferdiggjør på ingen måte godt over dobbelt så høy pris... TimelineX har mer enn god nok byggekvalitet. Det har definitivt med smak og behag å gjøre. Mye av grunnen til at jeg bruker Mac, er byggekvaliteten og det enkle men stilfulle designet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Mitt generelle inntrykk er også at Mac utnytter hardware'n langt bedre enn hva Windows 7 gjør, når det er forskjellige styrings software(OS) av hardware'n, nytter det ikke å se på papiret på hva som er best. Skal du sammenligne så er det for eksempel på hvor langt tid pcen bruker på å rendre et klipp, og hvor lang tid macen bruker på samme klipp. Du får også et produkt som er av langt kvalitet og ikke som byttes ut hver andre måned = høyere kvalitetssikring på de komponentene som er valgt. Lenke til kommentar
reminett Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Mitt generelle inntrykk er også at Mac utnytter hardware'n langt bedre enn hva Windows 7 gjør, når det er forskjellige styrings software(OS) av hardware'n, nytter det ikke å se på papiret på hva som er best. Skal du sammenligne så er det for eksempel på hvor langt tid pcen bruker på å rendre et klipp, og hvor lang tid macen bruker på samme klipp. Du får også et produkt som er av langt kvalitet og ikke som byttes ut hver andre måned = høyere kvalitetssikring på de komponentene som er valgt. Amen. Gode poeng som jeg signerer på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå