Gå til innhold

Acer TimelineX 5820TG - Vær så snill og hjelp meg! :)

Anbefalte innlegg

Ønsker råd og tips angående Acer TimelineX 5820TG. Vurderer sterkt å kjøpe denne imorgen, har sett på spesifikasjonene, og tror det ser bra ut :blush: , men mangler kompetanse på området!

Den er på tilbud på elkjøp; 6 666 kr.

Acer TimelineX 5820TG - http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ASLXPTN02288/acer-timelinex-5820tg

Litt redd for å kjøpe katta i sekken, been there, done that!

Hvis du skulle ha andre forslag er det flott, ser etter minimum 15,6 ", gjerne 17" til en makspris på rundt 7500kr.

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar!

Går mye i nett- tv og film, oppgaveskriving (student) og litt WoW. Jeg har i tillegg en ekstrem lav toleranse og tålmodighet for en treg pc, (har idag en HP med 1g RAM og Vista :wallbash: )

Jeg vil gjerne ha en pc som kan vare en liten stund, men ser at prisen jeg er villig til å betale ikke er noe å skryte av. Kunne gjerne tenkt meg en 17" grunnet nett- tv og filmtitting, men det er ikke et krav, heller en god 15,6" enn en ubrukelig 17" selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Til den bruken bør maskina passe godt. Eneste jeg savner er bedre skjerm, men det får du ikke i den prisklassen. Jeg ville holdt meg til 15" om du skal ha den med rundt, særlig om du skal bruke den en del på batteri. I tillegg til ekstra vekt, får du også generelt mye dårligere batteritid på 17" enn 15" - større skjerm som krever mer strøm, i tillegg til at de ofte blir regna som skrivebordserstattere, så batteri og optimalisering for batteritid blir nedprioritert.

Om du ikke trenger maskina akkurat nå, ville jeg imidlertid vurdert sterkt å vente på laptoper med Sandy Bridge, kommer trolig om noen uker, og vil gi et stort løft i ytelse, og mindre strømbruk.

Om Sandy Bridge til bærbare: http://www.anandtech.com/show/4084/intels-sandy-bridge-upheaval-in-the-mobile-landscape

Om du ikke liker å vente, kunne du også vurdert å sette inn en SSD selv - gir merkbart bedre oppstartstid på OS og programmer, er alltid stille, og må aldri spinne opp. Generelt en mer responsiv opplevelse.

Endret av Bl4cKnD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...