Gå til innhold

Kjøp av ny bærbar

Anbefalte innlegg

Hallo,

Er på utkikk etter ny laptop. Har sjekket litt rundt og funnet noen interessante:

*ASUS U31JG 13,3" HD

*Acer Aspire TimelineX 4820TG 14" HD LED

*MacBook Pro 13.3"

Kommer til å bruke laptoppen til surfing, youtube, se på filmer, nedlasting, litt "light" fotoredigering, lage beats på fruityloops, spille StarCraft II, kunne redigere større rapporter i Word (30-40 sider). Prisklassen er ikke så farlig, men maks 10 000,-. Hva er best av prossessorene; Intel Core i5, i3, Intel Core 2 Duo? Er det noe vits å legge vekt på om laptoppen har en av disse i forhold til mitt bruk?

Hvis noen har andre passende laptoper og anbefale er jeg åpen for alt! Men helst under 15". Har også lyst til å ha muligheten til å koble til TV eller en større stasjonær skjerm for filmer eller gaming.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville valgt disse i følgende rekkefølge:

1.

Macbook. OSX er MYE raskere, takler "tunge" programmer lettere. (redigering, spilling, komponering). PC-en i seg selv er også veldig god. Jeg har en Macbook Pro 15" 2,66GHz og den er utrolig! Drar alt av spill på høyeste settings, redigerer bilder, store filmer og jeg kan spille inn MANGE spor i GarageBand uten noe problem. Prisen er høyere enn andre pc-er pg du må finne ut om du syns det er verdt det. (Mac-en kommer fraktfritt levert på døren hos deg. God service)

2.

Asus. Dette er en helt grei pc. Ikke dårlig, men heller ikke det beste.

3.

Acer. Denne pc-en skal ha mye feil i følge en venn av meg. Kan være tilfeldig at han måtte sende den inn flere ganger på kort tid.

Lenke til kommentar

1.

Macbook. OSX er MYE raskere, takler "tunge" programmer lettere. (redigering, spilling, komponering). PC-en i seg selv er også veldig god. Jeg har en Macbook Pro 15" 2,66GHz og den er utrolig! Drar alt av spill på høyeste settings, redigerer bilder, store filmer og jeg kan spille inn MANGE spor i GarageBand uten noe problem. Prisen er høyere enn andre pc-er pg du må finne ut om du syns det er verdt det. (Mac-en kommer fraktfritt levert på døren hos deg. God service)

Ved hjelp av hva? Veldig få spill som er laget for å kjøre under OSX, så hvordan du kan dra alt av spill på høyeste setting er et under. Selvsagt kan du bruke Cedega eller lignende, men du taper ytelse.

Lenke til kommentar

1.

Ved hjelp av hva? Veldig få spill som er laget for å kjøre under OSX, så hvordan du kan dra alt av spill på høyeste setting er et under. Selvsagt kan du bruke Cedega eller lignende, men du taper ytelse.

Hah. 90% av alle nye spill lages nå både for windows og OSX. Du kan installere en free crossover som kan kjøre exe filer. Det er også mulig å installere feks XP som andre OS som man kan velge mellom når man starter maskinen.

Argumente alle Windowsholikere bruker med at nesten INGEN spill kan kjøres på OSX er historie. På tide at du oppdaterer deg på OSX fronten? Det er mange år siden de skiftet til Intel CPU-er...

Lenke til kommentar

1) Hah. 90% av alle nye spill lages nå både for windows og OSX. Du kan installere en free crossover som kan kjøre exe filer. 2) Det er også mulig å installere feks XP som andre OS som man kan velge mellom når man starter maskinen.

Argumente alle Windowsholikere bruker med at nesten INGEN spill kan kjøres på OSX er historie. På tide at du oppdaterer deg på OSX fronten? 3) Det er mange år siden de skiftet til Intel CPU-er...

1) Kilder? Vil gjerne se dine referanser for at 90% av ALLE spill lages for både Windows og OSX.

2) Hva er da vitsen med en overpriset Mac?

3) Say whaaat?! Ikke relevant!!

Lenke til kommentar

1) Hah. 90% av alle nye spill lages nå både for windows og OSX. Du kan installere en free crossover som kan kjøre exe filer. 2) Det er også mulig å installere feks XP som andre OS som man kan velge mellom når man starter maskinen.

Argumente alle Windowsholikere bruker med at nesten INGEN spill kan kjøres på OSX er historie. På tide at du oppdaterer deg på OSX fronten? 3) Det er mange år siden de skiftet til Intel CPU-er...

1) Kilder? Vil gjerne se dine referanser for at 90% av ALLE spill lages for både Windows og OSX.

2) Hva er da vitsen med en overpriset Mac?

3) Say whaaat?! Ikke relevant!!

1. Overdrevet, men de aller fleste spill lages nå både for OSX og windows. Wow, Steam, CSS, TF2, Need for speed serien, WoE, COD osv. Alle de STORE spillene...

2. For man har fremdeles OSX med mange gode løsninger... Jeg skrev også at prisen er høy i forhold til en vanlig pc og at han måtte vurdere om han selv syns det var verdt det. Kvaliteten er mye høyere emm på vanlige pc-er. I klassen min er det nå en del som har MAC og det er ingen feil på Apple maskinene i forhold til Windows maskiner i klassen. De holder seg raske lengre og selv om du har mye på harddisken så merkes det nesten ikke. Hvis du fyller en WIndows pc blir den treig med en gang. Jeg har brukt min i over et år nå og den er fremdeles like rask som når jeg kjøpte den.

3.Hvorfor er ikke det relevant? Det var det som hindret spillprodusenter å produsere spill for Mac før i tiden. Når de skiftet til Intel CPU ble det MYE mindre jobb for dem og lage spill til OSX og Windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...