Gå til innhold

Tilbakemelding på design.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja vurderer litt den menyen selv. Har prøvd mange alternativer, er litt lei av standard greier så jeg ville prøve noe annerledes ;) Men takk for tips!

Meny

Det er greit å utfordre plassering av menyen, men å bryte konvensjonen såpass kraftig vil bare ødelegge for brukeren. Selv måtte jeg lete litt for å finne den. Brukeren bør helst vite hvor menyen befinner seg uten å aktivt lete etter den.

Farger

Fargene er noe triste i mine øyne. Grå blir ofte kjedelig hvis det ikke brukes riktig. Jeg skulle gjerne sett mer kontraster (hvit/svart). Prøv også å se om du finner en komplimenterende farge til den oransje slik at det blir litt mer variasjon.

Rammen

Jeg vil også påpeke at horisontal scroll er håpløst. Jeg ville ha krympet innholdsrammen ned til minst 900px i bredden slik at skjermer i mindre størrelse ikke må scrolle på denne måten.

Hovedinnhold

Det er egentlig ikke nok innhold til å si noe særlig om det. Fargen og størrelse på tekst er ålreit, men prøv å unngå midtstilt tekst (post 2). Innholdet ville også sett bedre ut om rammen hadde vært mindre (se ovenfor) da tekstlinjene blir kortere og enklere å lese.

Sidebar

Jeg ser ikke helt poenget med denne slik det står nå. Det er for lite informasjon der til at den har særlig funksjonalitet. Filmomtaler (ett ord) blir rotete da overskriften og elementene har like stor vekt. Dvs. at i dette tilfellet er skriftstørrelsen den samme. Gjør overksriften større enn element-overskriftene.

Konklusjon

Legg til mer innhold og gjerne grafikk slik at det blir enklere for oss kritikere å se hva du har tenkt når innholdet på siden øker. Jobb med menyen, størrelser, farger og størrelsesforhold.

Her er noen eksempler som du kan hente litt inspirasjon fra:

whenitdrops.com

crushlovely.com

jeroenhoman.com

studiobreakfast.be

Gleder meg til å se utviklingen!

Lykke til :D

Lenke til kommentar

Ja de fleste sitter på skjermer over denne størrelsen. Det som kanskje er verdt å tenke på er at det fortsatt er mange bærbare som ligger på 1280px i bredde, og da vil du få en liten horisontal scroll på grunn av at vertikal scrollbar tar litt plass.

Jeg ville ikke ha gått over 1000px da folk også har en tendens til å ha bokmerker/favoritter som en liten "sidebar" i alle vinduer - dette minsker også det reelle visningsområde selv om skjermen er stor nok i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Okey. Jeg prøvde først med 1000px i bredde, men da syntes jeg det ble for lite, men det kan være av at jeg kjører full hd. Kommer til å kjøre dette nå vertfall, kommer til å legge ut nytt forslag når jeg har fått fylt opp med innhold.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...