reminett Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 ...har jeg enda til gode å se. Teksten er enten for stor, grafikken (vinduer osv) for kantete eller generelt bare firkantet og "hardt" utseende. Men jeg er sikker på at det finnes. Post deres screenshots, folkens Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=128252&st=5100 1 Lenke til kommentar
reminett Skrevet 3. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2011 Takk for det. Men jeg ville gjerne ha en diskusjon rundt utseendet til linuxmiljøer. http://www.wikihow.com/Be-Cool 1 Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Poenget er at du kan få ting til å se ut og fungere som du selv vil. Se på Linux som den ultimate jailbreaken Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 http://www.kde.org/workspaces/plasmadesktop/ =D Lenke til kommentar
Del Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 KDE4 løser alle dine problemer ut-av-boksen. For kantete? Bytt vindusdekorasjon. For store fonter? Skift fontstørrelse over hele fjøla med et par klikk. Dersom du er skikkelig hjernevaska kan du bruke Gnome: http://www.howtoforge.com/mac4lin_make_linux_look_like_a_mac Så kan du ta en titt på hvor utrolig lite variasjon det er blant konkurrerende OS. Selv det lekreste alternativet gir deg lite å spille på: http://www.bablotech.com/2008/11/16/10-cool-mac-os-x-desktops-screenshots/ Jeg liker ingen av dem. Min laptop i øyeblikket, standard Oxygen theme (det første temaet KDE4 fikk, og et av de populære bakgrunnsbildene for KDE): Legg merke til knappen for å justere alle fonter samtidig. Har forøvrig byttet ut standard meny med lancelot (du finner lancelot i pakkesystemet). Lenke til kommentar
reminett Skrevet 7. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2011 Del: Virkelig lekkert miljø du har der. Kanskje jeg skal prøve å installere KDE4 på en av laptopene i kveld... Hvilken distro bruker du? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Han bruker vel stort sett Kubuntu. Arch og den typen distroer er fine for en vanilla KDE experience. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 (endret) Teller Android? Synes forøvrig utseende på Mint 10 var et steg tilbake... Endret 8. januar 2011 av FlinkeFreddy Lenke til kommentar
Del Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Del: Virkelig lekkert miljø du har der. Kanskje jeg skal prøve å installere KDE4 på en av laptopene i kveld... Hvilken distro bruker du? Takk skal du ha! Bruker Kubuntu på skjermskuddet ja, men i dag får du alle distribusjoner med KDE4, så det spiller ingen rolle hvilken du velger. Oxygen temaet er alltid med, i begynnelsen var det den eneste. Installer i vei, Mange av KDE applikasjonene er også en fryd, sjekk ut de jeg har snarvei til. Heldigvis begynner Pulseaudio å oppføre seg litt penere med KDE også, så nå er det få irritasjonsmomenter igjen. Dess nyere utgave av KDE dess bedre, ting går fort fremover. Han bruker vel stort sett Kubuntu. TJa, har Gnome installert på alle maskiner også. Bruker Debian på hjemmeserver. Bruker Red Hat 40-timer i uka også Men jada, på desktop som jeg selv setter opp og bruker, går det i Kubuntu. Personlig synes jeg KDE er lysår foran Gnome, men jeg respekterer naturligvis at mange liker Gnome. Lenke til kommentar
reminett Skrevet 12. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2011 Nå sitter jeg på Kubuntu på laptopen jeg snakket om. Ser veldig bra ut, out of the box! Hva syntes du jeg bør installere, som neste steg? Altså hva mener du er must-have appene? Forresten, så funket ikke den medfølgende nettbrowseren så veldig bra.. den krasjet flere ganger på diskusjon.no iallefall.. Har du noe erfaring med den? Installerte Firefox, og det ser ut til å fungere bra. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Konqueror er også ganske fin, om noe tynn på web2.0 (min erfaring). VLC, Skype om du bruker det. Ellers er programmer til det aller meste med ut av boksen i Kubuntu. Lenke til kommentar
Del Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Nå sitter jeg på Kubuntu på laptopen jeg snakket om. Ser veldig bra ut, out of the box! Nettopp, jeg er skikkelig KDE-frelst. Herligheten sluker riktignok en del minne, men det har jeg nok av.Hva syntes du jeg bør installere, som neste steg? Altså hva mener du er must-have appene? Spørs på bruksmønsteret ditt. Generelt bør alle se på disse: Amarok (beste musikkspiller i universet), VLC (beste videospiller i universet), Kdenlive (beste videoeditor for linux, allerede forbi wmm og imovie i funksjonalitet), K3b (beste brennerprogram), Dolphin (beste filbrowser, sett inn en musikk CD, så ser du hvordan det skal gjøres), Kontact (beste gruppevare klient), Digikam (beste fotoalbum), Krita (fotoredigering som allerede overgår Gimp på en rekke punkter), KTorrent (beste torrent klient). For all del gjør deg kjent med System settings, alt på en plass og muligheter til å tweake alt mellom himmel og jord. Finnes også utvidelser til den i pakkesystemet. Sikkert noen jeg har glemt i farten. Ellers har KDE en rekke spesialiserte program alt ettersom hva du har behov for. Eksempelvis Kdevelop som er det fremste integrerte utviklingsmiljøet for C++ som på flere punkter overgår visual studio. Perfekt integrasjon med Kolab, en gruppevareserver som overgår Exchange på alle punkt untatt støtte for Mapi. Forresten, så funket ikke den medfølgende nettbrowseren så veldig bra.. den krasjet flere ganger på diskusjon.no iallefall.. Har du noe erfaring med den?Installerte Firefox, og det ser ut til å fungere bra. Rekonq er under ett år gammel, og har vært et enmannsprosjekt for en som ville lære seg Qt. Enormt imponerende hva han har fått til. At den ligger som standard er et spark i siden til Konqueror som ikke har hengt med etter at Apple forket motoren til Konqueror da de lagde Safari. Rekonq bruker samme motor som Chrome, og har allerede mye på plass. Noen fullverdig erstatning for Firefox er den ikke, så fortsett gjerne med å bruke Firefox. Husk at du i Rekonq i likhet med alle KDE-apps enkelt kan skreddersy brukergrensesnittet. Bare høyre klikk mellom er par av knappene og velg Configure Toolbars..., så kan du selv bestemme hvilke knapper som skal være tilgjengelige. Det er mange flere å velge i enn de som er standard. På denne måten er det ikke noe problem å fucke opp en KDE desktop skikkelig, så husk også at alle innstillinger lagres i mappen .kde på brukerens hjemmemappe. Back-up av denne er en god ide, eller bare slett den så opprettes standard oppsett ved neste log-in. 1 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Finfin post! Fint at du nevner kdevelop, hadde helt glemt den bort og regnet med å ende opp med Eclipse/vim for C++-kurset mitt. Nå kan jeg vurdere kdevelop og. Lenke til kommentar
reminett Skrevet 13. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2011 Tusen takk for flott post, Del. Nå har jeg mye å sette tenna i når ledige stunder kommer Ser ut som om Kubuntu har potensiale til å bli min nye favoritt.. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Ellers kan du se på vanilla KDE (Arch er der godt egnet, sammen med gentoo og andre litt mer basic distroer). Ellers er Kubuntu fint, selv om jeg aldri helt klarte å slå meg til ro med den. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Teller Android? Synes forøvrig utseende på Mint 10 var et steg tilbake... Alle temaene? Fulgte jo med en bunke nye temaer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå