Gå til innhold

Revidere retningslinjene for månedstrådene?


Din mening om endring av retningslinjene  

28 stemmer

  1. 1. Bør det bli krav om at bilder skal postes som vedlegg?

    • Ja
      3
    • Nei
      20
    • Det kan bli ett krav dersom thumbnail-størrelsen økes
      5
  2. 2. Bør det bli krav om maks størrelse på bilde som kan legges inn i selve innlegget (man kan fortsatt linke til stor versjon inntil 1280 piksler)?

    • Nei, alle bilder helt opp til maks størrelse bør kunne legges direkte i innlegget
      11
    • Ja, maks størrelse 600 piksler (langs lengste side)
      12
    • Ja, maks størrelse 400 piksler (langs lengste side)
      0
    • Uvesentlig ettersom jeg stemte ja på forrige spørsmål, og forumet da kommer til å styre thumbnail-størrelsen
      5
  3. 3. Kommer du til å bidra like mye dersom ett eller begge forslagene blir vedtatt?

    • Kommer til å bidra like mya
      17
    • Kommer til å bidra mer enn før
      3
    • Kommer til å bidra mindre enn før
      3
    • Komme ikke til å bidra i det hele tatt
      5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Egentlig er det vel bare én lang tråd med bilder, splittet opp i måneder så den ikke blir for lang?

 

Og forresten - er det egentlig noe poeng i at den er splittet opp i månedstråder? Kunne det ikke vært én lang tråd, eventuelt en pr. år?

 

Jeg har også undret meg over det. Hvorfor ikke ha en "bildetråd"?

Lenke til kommentar

Det var sikkert en lur ide som var grunn til at vi valgte månedstråder den gang vi begynte med dette.

 

Den beste (eneste?) grunnen jeg ser, er at hvis en har vært lenge borte, så kan man begynne på begynnelsen av den aktive månedstråden og hente seg inn rimelig greit. Og så ta de gamle månedstrådene etterhvert, når man har tid. Det vil ikke være like enkelt med en eneste lang tråd.

Lenke til kommentar

Selv ser jeg tanken med at det å bla seg igjennom en laaaang tråd blir litt vanskelig.

 

Men derimot, hvis vi deler de opp i noen få så blir det nok annerledes. Men det å ha en for hver mnd, da 12 stk blir litt mye.

 

Da er en mindre og logsik oppdeling på plass føler jeg.

Lenke til kommentar

Jeg synes det fungerer fint med måneds-tråder,vil jeg ha litt sommerfølelse så åpner jeg juli/august trådene,blir jækla tråkig og måtte lete igjennom noen hundre sider.

 

Når det gjelder bildestørrelse eller linking til disse bildene er jeg ikke sikker,har selv problemer med og åpne sidene når det begynner og bli endel innlegg,men er ikke dette et problem som Akam kan ta seg av ved og endre visningsoppsettet ?

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Årstråd ville blitt uoverkommelig og upraktisk lang. Det kan i perioder være noe treghet dersom mange har linket inn bildene fra eksterne servere. Om dette har noe med linjene fra disse serverne å gjøre eller selve forumserveren aner ikke jeg.

 

Personlig synes det mer ryddig når folk laster inn bildene i trådene enn når man linker. Man får heller ikke opp en større utgave av bildet når man klikker på linkete bilder, slik sett har det liten hensikt å ha innebygget linking i bildene.

 

Enkelte forstår heller ikke forskjellen på månedstrådene og bildekritikken. At noen ber om en spesifikk kommentar er forsåvidt ok, men la de bildet heller inn i bildekritikken ville dette antagelig gitt de bedre uttelling. Samme gjelder enkelte som kommenterer som bør huske på at månedstrådene ikke er en bildekritikk-tråd.

 

Tor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...