Wiciwato Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 (endret) Blir det for enkelt, for kjedelig? Endret 2. januar 2011 av Wiciwato Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Blir det for enkelt, for kjedelig? Både ja og nei. Det skjer litt for lite i horisonten, samtidig som personen i båten er for langt unna. Skyene er for såvidt interessante nok og kunne vært en fin backdrop. Jeg vet ikke om du har prøvd litt forskjellig crop-varianter her. Kanskje det strammer opp litt? Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 2. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2011 (endret) Det må isåfall bli kvadrat-crop rundt båten og øyene til venstre. Skulle ønske at skyene var mye mer dramatiske og kastet et sterkt lysskimt bare på båten i det ellers mørke havet. Det hadde gjort seg. Endret 2. januar 2011 av Wiciwato Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Kjempe,kjempe,kjempe stort,da gjøre det seg mye bedre Da får du får en bedre helhet i bildet og "sampan" blir mer levende,men det blir uansett et venterom-bilde "ikke noe galt med det" Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Den store og dominerende himmelen blir litt kontrastløs, spesielt med tanke på at båten er i sterk kontrast mot resten. Men det er ikke så langt unna et rolig, fint og minimalistisk bilde jeg kan like. Jeg tror noe kan gjøres med f.eks. en sort/hvitt konvertering og litt ekstra kontrast. Et eksempel på hva jeg mener er lagt i spoiler (som selvfølgelig fjernes om du ønsker det). Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Når du har så mye som skjer så ville jeg helt klart prøvd å øke kontrasten samt skape noe farger.. Testa litt i PS og fikk dratt ut ganske mye detalj, men du har originalen og den er mye bedre til slik drastisk redigering.. Om du vil jeg skal fjerne så bare si ifra seff Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 Skjønner i hvilken retning dere vil. Kan legge ut en redigert versjon så snart jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Synes kanskje coax tok den litt vel langt ut; men selv det ble en forbedring. Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Synes kanskje coax tok den litt vel langt ut; men selv det ble en forbedring. Poenget var å få fram himmelen og ha litt mer dramatisk effekt. Det er et helt annet bilde enn originalen, en annen versjon kan man si, det har ikke den stille hvite endeløse følelsen i den første, men tror det kunne fungert med min versjon om arbeidet hadde blitt gjort på raw fila og bildet ble mer skarpt / polert Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Zlik? Klipp vekk litt på venste og høyere side, og du er der Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 Cropped and loaded. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Det nærmer seg nå, jeg vill nok tatt litt mer på høyre side, slik at vi ikke ser den glippa i skyene nær kanten. Men det er nok en smakssak. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 6. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2011 Skjønner. Men sånn som bildet er nå, så ser det preget ut av redigeringen, og derfor kommer det aldri til å bli noe annet enn et av de mange bildene på C-disken, og derfor (igjen) kommer jeg ikke til å bruke mer tid på å redigere bildet. Hvis jeg hadde greit å fått et lignende bilde, uten redigering, men med f.eks eksponeringskompensasjon ville jeg ha blitt mye mer fornøyd med bildet, og det hadde vært åpent for litt lett redigering for å få en enda sterkere himmel enn det nå er. Litt kronglende sagt, men det er sånn jeg ser det. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Jeg liker det opprinnelige bildet jeg, fin stemning, enorm letthet, ro. Fin komposisjon, fint lys. Ikke spekatakulært kanskje, men det er det så mye som er at det går litt inflasjon i det. 1 Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Litt enig med kaian. De redigerte versjonene som ligger her er for voldsomme for min smak. Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Likte stemningen i det fyrste, resten er altfor voldsomme for min smak. Fyrste versjon gjer deg ein følelse av fred, ro og harmoni, mens dei andre gjer deg ein følelse av apokalyptisk solnedgang, nesten som om filmen 2012 er ein realitet. Svart kvitt blei litt for dødt, og du får heller ikkje her same stemning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå