Gå til innhold

Spørsmål ang. påføring av kjølepasta


hkg

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg en Coolermaster Aero7+ og har et spørmål ang. påføring av kjølepasta.

 

Har lest at man bare skal påføre pasta på core, men på pakningen til kjøleren står det at man skal påføre også under kjøleribben, på et litt større område enn "cpu die size". Det er også bilde av at dette er gjort.

 

Skal jeg se bort i fra dette og bare påføre core, eller burde jeg smøre på kjøleribben? Undersiden av kjøleribben er forresten ikke den fineste, den er ganske ruglete.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil ikke være noe poeng i å påføre pasta på annet enn core. Ettersom dette ikke vil komme i kontakt med kjernen. Du skal ikke bruke mye pasta. En liten vanndråpe holder. Legg det jevnt, fint og TYNT over hele core'n. Dette som du sier med overflaten på kjøleribba som er ruglete, kan du alltids planslipe. Det er ikke vanskelig. Jeg pleier å finne pussepapir 1200 å teipe på en liten glassplate. Så sliper du du ribba på den.

Lenke til kommentar

bruker vanligvis et visa-kort e.l. for å smøre utover pasta med.

og det å pusse inn overflata til ribba med pasta er noe flere produsenter av kjøleutstyr anbefaler f.eks. dangerden, dette er vissnok for å fylle hullene (mikroskopiske sådanne) i ribba/blokka slik at du får bedre varmeoverføring

Lenke til kommentar

hør her hva du gjør

 

finn deg en "brødpose", altså en liten gjennomsiktig plastikkpose som man pleier å ha brød i.

 

vreng denne og stikk hånden inni, smør utover med plastikkposen tredd over fingeren/hånden!

 

husk å rengjør skikkelig. kondensfjerner til 14,90 på benneren. Rens med en ren fille, ta så et kaffifilter og tørk av støvet. før et jevnt tynt lag på core. gni inn litt kjølepasta på kjøleribben med finger m/plastikkpose.

 

monter kjøleren uten å grise.

Lenke til kommentar

Ok, da tar jeg bare på core. :)

 

Over til noe helt annet: Fikk chieftec dragon bigtoweret mitt i dag, og var henrykt... Men da jeg skulle åpne døren, falt den bare av... Det gikk ikke an å svinge den fram og tilbake som en dør, den var heller avtagbar. Er dette riktig?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hmm med det samme vi er inne på kjølepasta, skal snart montere på Thermaltake giant heatpipe`n :smile: på radeon kortet mitt, tenkte eg med det same kunne påføre gpu`en no greier, bestilte med en artic silver 3 tube, går det fint å påføre dette på gpu??

Lenke til kommentar
ok var kanskje litt kort svar, men ja kjølepasta på gpu er vanlig. Både Ati og nvidia shipper sine nyeste kort med pastaen under ribba. Følg framgangsmåten til påføring av pasta til cpu og alt skulle gå greit. Artic Silver 3 rocker!

 

BTW:

 

GOD SOMMER! :woot:

 

flotte greier, bra eg bestilte artic silver 3 me heatpipen da :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...