Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et problem som irriterer meg så grenseløst.

Har tenkkt å sette opp en Minecraft server og må åpne porten 25565.

Jeg har gått inn i routeren og lagt til i port forwarding (Router: D-Link DIR-655) og gjort alt det riktig. Har også bruktprogrammet "Simple Port Forwarding", men forsatt er porten lukket!

Har skrudd av firwallen men det hjalp ikke.

Jeg blir helt grønn og aner ikke hvorfor den j**** porten ikke vil åpnes!

Har tatt portchecker på de andre portene i port forwarding i routeren, ser ut til at de også er lukket! Blir helt grønn jeg altså. Har prøvd alt og fulgt alle guider fra bla Portforward.com.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Kan noen hjelpe meg?

Tusen takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første du kan gjøre er å nevne alt av router + modem i hjemmet ditt.

Hørtes ut som du har et routermodem før D-Link routeren din, skriv gjerne modell på modemet om du er usikker selv om det har en routerfunksjon eller ikke.

Om det er et routermodem kan du alternativt sette dette i bridge mode (Anbefalt av de fleste :->), kjøre DMZ til routeren din, eller koble vekk D-link boksen å kjøre alle nettverkstilkoblinger rett i routermodem.

Lenke til kommentar

Hm.. Tok en titt nede i garasjen og der sto det 2 modemer (tror jeg det var), en Speedtouch som var "powered by NextGentel" eller noe sånt, og en hvor det bare sto NextGentel.

Ganske sikker på at vi er tilkoblet Nextgentel modemet som går opp til routeren som er D-Link DIR-655.

Den speedtouch bruker bestefaren min (koblet til vårt nettverk). Tror det er slik det er.

Er ikke routermodem vi har, hvis jeg har forstått det slik at routermodem er router med innebygd modem.

Rart at modemet skal ha noe å si her.

Hjelp :(

EDIT: Eller kanskje jeg skal enable DMZ i firewall settingene i dlink routeren til min datamaskin?

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Jeg mener fortsatt at du har et routermodem som blokkerer, da du enda ikke har oppgitt noen modell - bare produsent. Blir litt som å si du har en Audi :\

Når du skriver at du har åpnet porter riktig i D-Link routeren, så kan man jo ikke annet enn å tro på dette, og om da porten enda ikke er åpen så finnes det jo en annen form for blokkering på ditt nettverk.

Så, med mindre du har strict brannmur på pcen din, så er det nok et ledd i koblingen som blokkerer.

Du sier du har 2 speedtouch bokser - er begge disse tilkoblet?

Din kobling skal vel se nogenlunde slik ut:

[NGT]--->[Vegg]-->[speedtouch modem]-->[D-Link router]-->[PC(er)]

Dersom du enda ikke har løst dette, og ønsker assistanse, vil jeg veldig gjerne ha modellnummer på disse speedtouch boksene dine, eventuelt bare den som er i bruk.

Lenke til kommentar

Hei!

Tusen takk for svarene :)

Men jeg fikk det til! Den ene speedtouch boksen i garasjen med 10.0.0.1, jeg logget på den og så så jeg at den var koblet til routeren (Dlink). Så gikk jeg inn der man gir tilgang til games and application, la til minecraft og port 25565 i listen og valgte dermed å gi tilgang til den ved å legge den i games and application eller noe i den duren, så skjekket jeg på PCen og da var porten åpen!! :D

Så da klarte jeg heldigvis å åpne denne porten etter tiner med strev!

Igjen takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...