gaudern Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Noen som har noen tips om hvordan jeg får brukt all RAM-en min i Windows? Jeg har 2 GB RAM, men får beskjed om at: "1,86 GB is usable" når jeg høyreklikker på min datamaskin. Jeg har tenkt til å putte inn litt mer RAM snart og lurer også på om det også vil bli begrensinger på hva jeg kan få brukt. Kjenner også til flere som har fått samme problemer. Noen tips? Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Hvis du åpner Task Manager og går til "performance" så kan du lese av hvor mye minne du har. Hva står det ved disse punktene under "Physical Memory": Total? Cached? Available? Free? Skal stå rett under den baren som viser minnebruk Lenke til kommentar
gaudern Skrevet 2. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2011 Hvis du åpner Task Manager og går til "performance" så kan du lese av hvor mye minne du har. Hva står det ved disse punktene under "Physical Memory": Total? Cached? Available? Free? Skal stå rett under den baren som viser minnebruk Takk for rask svar. Total: 1903 Cached: ca. 880 Available: ca 800 Free: ca. 5 Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Det var rart, men det viser i hvertfall at det er noe galt. Det skulle stått noe sånt som 2048 på total. Jeg kan desverre ikke hjelpe deg til å finne ut hva som er galt, da jeg ikke kan noe om feilsøking av minne En ting du dog kan sjekke er hvor mye maskinen din finner i BIOS. Finner den kun 1900 der også er det mest sannsynlig et hardware problem. Finner den alt sammen er det derimot mer sannsynlig at problemet ligger i softwaren din. Beklager at jeg ikke kan være til mer hjelp Håkon Lenke til kommentar
myhken Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Faktisk så vil 64bit Windows 7 gi deg mindre RAM enn om du har 32bit når du bare har 2 GB med RAM. Ellers kan det være at skjermkortet ditt bruker noe av RAMen eller lignende, eller at det er et innebygd skjermkort på hovedkortet. Uansett, ved å velge 64bit når du bare har 2 GB med RAM, vil gi deg mindre tilgjengelig RAM enn om du brukte 32bit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå