Gå til innhold

HTC Desire vs. Desire HD vs. HTC HD2

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ønsker meg en ny mobil, touch denne gangen og har sett på HTC Desire, HTC Desire HD og HTC HD 2

Så jeg spør dere som har disse mobilene, Hva er hovedforskjellene mellom disse 3?

Desire og Desire HD er vel den samme bare at sistnevnte har "HD kamera" ?

Leste at HTC HD2 kan fungere som en router slik at bærbare pcer kan få internett overalt. Kan de andre også det?

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Desire HD er en nyere versjon av Desire med raskere prosessor, større skjerm og bedre kamera. Begge desirene kan også fungere som en "router".

HD2 ville jeg ikke engang vurdert da det er en gammel telefon som kjører et utdatert operativsystem (windows)

Lenke til kommentar

HTC Desire er en stabil, god og testet telefon. Ikke uten grunn den ble kåret årets telefon i Norge! Den kan dele internett med PC og kan faktisk sende ut WiFisignal fra mobilt nettverk (dvs du bruker 3G via telefonen til å lage WiFi for flere enheter). Størrelsen, vekt og ytelse er veldig bra.

HTC Desire HD er storebroren, den gjør alt hva HTC Desire kan gjøre samt litt til. I hovedsak er denne raskere og har større skjerm, noe som øker prisen. Forøvrig er de ganske like, som navnet tilsier. Kameramessig er den noe hvassere.

HTC HD2 er dessverre utdatert på programvaren, noe som medfører at du må være villig til å modifisere en del for å få noe fornuftig ut av den. I forhold til prisen vil de 2 andre telefonene gi langt mer verdi for pengene.

Hovedsaklig bør du stille deg spørsmål som "er 4.3" stort og bra, eller for stort?" og "er jeg villig til å legge mer penger i en større og raskere telefon når HTC Desire allerede er ganske bra?". Som sagt er de i hovedsak ganske like og ofte vil det beste valget være bestemt av størrelsen du foretrekker. Her kan alt fra webbrowsing til plass i lomma være avgjørende, alt ettersom hva den enkelte har behov for :)

Lenke til kommentar

Kjøp HTC Desire HD! Fikk den i julegave og er Sykt fornøyd med den. Har aldri hadd en så bra telefon, har heller ikke prøvd et så bra OS på en telefon før. SÅ jeg anbefaler at du kjøper Desire HD :dribble:

"Vi synes også vi titt og ofte merker at skjermen reagerer litt utenfor der vi trykker. Den oppleves rett og slett som litt unøyaktig."

Merker du noe til det?

Har opplevd noe sånn ja. Men det merker du ikke noe til, du trykker bare en ekstra gang til. Men det kan jo også være min feil at skjermen reagerer feil fordi jeg trykker litt upressist. Men ellers er det en super telefon. :new_woot:

Endret av doffen761
Lenke til kommentar

Desire HD har en app som tar i bruk flash'en som lommelykt ja :)

Knallbra :)

Men så, som kanskje er noe av det viktigste, har jeg lest at Desire HD har dårlig batterikapasitet. Hvis man bruker mobilen mye (som jeg kommer til å gjøre hvertfall de første ukene jeg har fått da jeg vil sikle etter å bli kjent med den) så holder ikke mobilen dagen ut en gang.

Må dere lade den hver kveld?

EDIT: og noe jeg likte veldig godt (kun fordi jeg er teknologi-freak) med HTC HD2 var at 'værmeldingen' forandret seg etter hvordan været var, feks vindusviskere når det regnet, rim når det var kaldt osv. Gjør Desire HD også dette? :p

Endret av The Catalyst
Lenke til kommentar

DHD gjør også dette og det finnes mange forskjellige slike apps på Market. Batteriet holder i ca 24 timer med moderat bruk. Ved ekstrem bruk må man regne med å lade den mer enn èn gang i døgnet mens ved normalt bruk holder det å lade den hver natt.

Lenke til kommentar

Desire HD har en app som tar i bruk flash'en som lommelykt ja :)

Knallbra :)

Men så, som kanskje er noe av det viktigste, har jeg lest at Desire HD har dårlig batterikapasitet. Hvis man bruker mobilen mye (som jeg kommer til å gjøre hvertfall de første ukene jeg har fått da jeg vil sikle etter å bli kjent med den) så holder ikke mobilen dagen ut en gang.

Må dere lade den hver kveld?

EDIT: og noe jeg likte veldig godt (kun fordi jeg er teknologi-freak) med HTC HD2 var at 'værmeldingen' forandret seg etter hvordan været var, feks vindusviskere når det regnet, rim når det var kaldt osv. Gjør Desire HD også dette? :p

Skjønner ikke helt hva du mener med at værmeldingene forandrer seg etter hvardan vøret er. Men hvis det snør eller regner så blir det snø eller vann effekt på skjermen :thumbup: batteritiden er vell kanskje ikke den beste, men hvis du ikke har på wifi eller bluetooth og sånner ting så holder det ganske bra ;) Batteritiden på min Desire HD ble iallefall bedre etterhverdt :D Jeg vil anbefale deg og kjøpe Desire HD, du kommer neppe til å angre!

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva du mener med at værmeldingene forandrer seg etter hvardan vøret er. Men hvis det snør eller regner så blir det snø eller vann effekt på skjermen :thumbup: batteritiden er vell kanskje ikke den beste, men hvis du ikke har på wifi eller bluetooth og sånner ting så holder det ganske bra ;) Batteritiden på min Desire HD ble iallefall bedre etterhverdt :D Jeg vil anbefale deg og kjøpe Desire HD, du kommer neppe til å angre!

Ja, var akkurat det jeg mente; effektene ;)

Takk for svar, tror nok dette blir min nye tlf :)

Merka det med min w995 og, skuffa over batteritiden i begynnelsen, men batteriet ble liksom mer "utholdent" etterhvert. :)

Lenke til kommentar

Var og så på den i stad, og den virka jo enorm! Men har hørt at den føles ikke så stor når man har hatt den en stund, hvordan er det for dere?

Og norsk tastatur/språk(?) må man laste ned som app selv?

:)

syntes ikke den var så veldig stor når jeg fikk den, men det var jo en klar forskjell mellom den og min gammle W995 ;) Norsk tastatur/språk følger med, det trenger du ikke å laste ned :-)

Lenke til kommentar

Min DHD varer i ca 1 og en halv dag, og da har jeg 3g på hele tiden og jeg spiller mye på den. Og hvis du ikke liker og lade den så kan du jo kjøpe et ekstra batteri til den. F.eks kan du kjøpe et ekstra batteri med lader for litt over 50 lappen på dealextreme. :-)

Lenke til kommentar

DHD gjør også dette og det finnes mange forskjellige slike apps på Market. Batteriet holder i ca 24 timer med moderat bruk. Ved ekstrem bruk må man regne med å lade den mer enn èn gang i døgnet mens ved normalt bruk holder det å lade den hver natt.

Jeg har en litt annen erfaring, faktisk så ble jeg positivt overraska over batteri kapasiteten på min, jeg bruker den egentlig ganske mye, en del push som står på facern, 3 epost kontoer osv, en del smser og ringing.. og min holder faktisk hvertfall i 2 døgn, noen ganger går det ut i det 3'e døgnet før jeg må lade :) Så eneste minuset jeg kan trekke frem med HDen er at jeg syntes den akkurat er litt i største laget, men begynner å bli vandt til størrelsen nå så går seg nok til det også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...