MrAvionics Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 PerB@ Alt jeg ble vist på mørkedemo kunne jeg fra før. Man har jo sittet ved siden av en som kjører i mørke før, og akkurat det gjorde vi på mørkedemo. Egentlig helt unødvendig.! Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Skal på mørkedemo på tirsdag. Hvis jeg skal betale over 1000 kr for å lære når fjernlys og nærlys skal brukes, noe jeg kan rimelig godt fra før av og eventuelt kan få utdypende forklaring om av mine foreldre helt gratis, så blir jeg litt sur. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Hehe, da kommer du til å være pottesur etter demoen Du "lærer" også hvor "dårlig" man ser en uten refleks også, hehe :!: Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 mørkekjøring er det teiteste jeg noen gang har vært med på, lærte ikke en dritt, satt bare på å sa når han som kjørte skulle skru av og på lang og nærlys. Noe som er svært viktig mht trafikksikkerheten. Så å si at du ikke lærte noe vil være feil! jeg har da øvelseskjørt i over 1 år før jeg tok mørkekjøringa, hadde faktisk lappen før jeg tok det, så vil si at jeg ikke lærte en DRITT på mørkekjøringa. lærte kanskje noe, men ikke noe som hadde med kurset å gjøre Lenke til kommentar
777fan Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Er faktisk ganske så enig med dere som synes mørkedemoen (ingen mørkekjøring da du ikke får kjørt selv!) er unødvendig og sløsing av tid og penger. Jeg lærte om siktstrekning ved bruk av de forskjellige lysene (noe man kan lese på i teoriboka) og bruken av disse (som jeg kunne fra før), samt bruk av refleks. Hadde det derimot vært slik at eleven fikk kjøre selv og fått den "sanne" feelingen ved kjøring i mørke, så hadde mitt synspunkt mest sannsynlig vært et helt annet. Men neida, de skal ha med så mange elever som overhode mulig for å spare seg selv for tid og penger (drivstoff bla bla...). Endret 9. januar 2011 av Genius-Boy Lenke til kommentar
Daniboy89 Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 heter det mørkedemo? til og med kjørelærern min sa mørkekjøring, hehe. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Det heter mørkekjøring. Selv Statens vegvesen bruker den betegnelsen. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Det heter nok mørkekjøring, men det burde hatt navent mørkedemo Lenke til kommentar
777fan Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Det heter nok mørkekjøring, men det burde hatt navent mørkedemo Det var nettopp det jeg mente, kanskje formulert litt uklart. Men jeg syns navnet mørkekjøring er misvisende, det handler jo ikke om din egen kjøring slik som i en vanlig kjøretime, men heller om en demonstrasjon for å vise de ulike aspekter ved mørkekjøring. Lenke til kommentar
Majjuus Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Du må ha bestått trafikalt grunnkurs. Du vil få tilsendt bevis i posten. Dersom du ikke har tatt mørkekjøring, vil beviset gå ut 31.januar. Det er derfor viktig at du tar mørkekjøring før det, siden ingen kjøreskoler i Norge har mørkekjøring om sommeren. Man må ha en person som har hatt lappen i minst 5år, og som er over 25 år gammel. Du må ha et ekstra innvendig speil, og en L bakpå bilen din. (personen har ikke lov i følge loven til å ta betalt for øvelseskjøringen!) Man kan ha så mange passasjerer som bilen har plass til. Statens Vegvesen sin nettside om Øvelseskjøring klasse B. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 @Majjuus: Fint du svarer, men er vel ikke vits å skrive i en tråd som allerede er løst ? Trådstartet har jo allerede fått servert alle reglene du kom med Lenke til kommentar
Majjuus Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 haha : p Orka ikke lese alle svarene. Så det nå, men samma det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå