Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan sette opp nettverk mellom xp og win7 pcer?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har søkt litt rundt og funnet noen fremgangsmåter på hvordan jeg kan sette opp ett trådløst hjemmenettverk. Problemet er at pcene har forskjellig os. Jeg har gitt pcene navn og gitt dem samme gruppenavn og gitt enhetene fast ip-adresse. Jeg har fått xp-pc til å "finne" win7-pc, men jeg klarer ikke det motsatte (hente delte mapper fra xp-pc fra win7-pc). Har også en printer som som er koplet til win7-pc. Den får jeg også opp på xp-pc, men driveren som følger med på lasset er ikke kompatibel med xp, slik at jeg ikke får lagt til skriveren. Jeg har brukt printeren på xp-pc før, så drivere er installert, men jeg må peke til en inf.fil i installeringen - det får jeg ikke til... som dere forstår ut fra dette jeg skriver har jeg ikke peiling på dette. Setter stor pris på om noen har en enkel framgangsmåte å vise meg.. P.S jeg har tidligere brukt Tversity til å streame fra xp-pc til ps3, og nå får jeg opp Tversity-innholdet på win7-pc. Kan dette være med på å "føkke" opp noe? Det er lenge siden jeg har brukt dette så jeg husker ikke helt hvordan det fungerte....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som du har instillinger i Firewall på XP som stopper kommunikasjon med Win7 maskinen.

På win7 skal du sette opp skriverene som nettverkskriver og dele den med nettverket.

På XP maskinen legger du til skriver å velger nettverkskriver og da skal du finne skriveren hvis den er delt.

Lenke til kommentar

Virker som du har instillinger i Firewall på XP som stopper kommunikasjon med Win7 maskinen.

På win7 skal du sette opp skriverene som nettverkskriver og dele den med nettverket.

På XP maskinen legger du til skriver å velger nettverkskriver og da skal du finne skriveren hvis den er delt.

Skal sjekke brannmuren i xp.

Jeg finner printeren på xp - problemet er at driveren som følger med på installeringen (Win7-driver) ikke kan brukes i xp. Dersom jeg prøver å installere flere drivere (XP-driver) på win7 får jeg også feilmelding om at dette ikke er kompatibelt med win7 :hmm:

Endret av Sepiroth_X10
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...