dem0 Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 (endret) Jeg og en kamerat prøver å få til en game server på serveren hans som har Linux. I Linux fungerer alt som det skal, man kan spille på serveren og alle kan connecte. Siden gamemoden vi bruker ikke er kompatibel med Linux prøver vi å hoste serveren gjennom en virtuell maskin med XP. Vi får nett, serveren fungerer, men ingen kan koble til den, ikke de som er på LAN engang. Det første vi tenkte var at portene ikke var åpne, så vi sjekket det, de var åpne i følge ruteren, men ikke i følge portchecker fra portforward.com. I tillegg skal de på lan kunne koble til serveren, uansett om portene er åpne eller ikke. (I følge portcheckeren var absolut alle portene sperret, men like vell kunne vi bruke team viewer osv) Så vi er litt clueless nå, hva skal vi gjøre? Endret 2. januar 2011 av demonize Lenke til kommentar
reminett Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Sett opp den virtuelle maskinens nettverksadapter som "bridged". Da blir det som et kort som er direkte tilkoblet til nettverket dit, og du slipper issues med VMware sin NAT. Lenke til kommentar
dem0 Skrevet 3. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2011 Sett opp den virtuelle maskinens nettverksadapter som "bridged". Da blir det som et kort som er direkte tilkoblet til nettverket dit, og du slipper issues med VMware sin NAT. Den er satt opp som bridged. Lenke til kommentar
reminett Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Ok. Har du prøvd portscan fra en maskin i LAN til den virtuelle maskinens ip? Lenke til kommentar
HLSolbjorg Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 (endret) Så vidt jeg vet har ikke åpne porter noe å si på lan, siden både jeg og servern er koblet til samme ruter. Tror jeg har funnet et problem: Jeg kan pinge fra server til client, men ikke fra client til server. server: ping 192.168.65.193 -> 100% client: ping 192.168.65.15 -> 0% Windows Firewall service er ikke startet, regner med at brannmuren er avslått da? Endret 3. januar 2011 av HLSolbjorg Lenke til kommentar
reminett Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Jo, portenes status har alt å si. Dersom en maskin har lukkede porter, betyr det at INGEN kan komme inn. Uansett om det kommer fra LAN eller WAN/Internett. Det er åpenbart noe som sperrer. Du bør kjøre portscan til 192.168.65.193 Lenke til kommentar
dem0 Skrevet 3. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2011 Kjørte portscan og ja, portene vi bruker på serveren er blokkert, men i følge ruteren er de åpne. Hva er problemet? Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 hadde sjekket om ruteren har en slags intern firewall regel mellom lokalservere på LAN. Lenke til kommentar
HLSolbjorg Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Alt har funket perfekt før med samme ruter og samme maskiner, så skjønner ikke hvorfor det ikke skal funke nå? Eneste forskjellen er at nå kjører jeg game-serveren på en maskin via VirtualBox. Lenke til kommentar
reminett Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Kjørte portscan og ja, portene vi bruker på serveren er blokkert, men i følge ruteren er de åpne. Hva er problemet? Den virtuelle maskinen din sperrer disse portene. Enten har du ikke satt opp bridge skikkelig, ellers kjøres en slags firewall i XP på maskinen. Du kan evt sjekke logger til VirtualBox, for å se om VB sperrer noe. Men det tviler jeg på (bruker VB selv). hadde sjekket om ruteren har en slags intern firewall regel mellom lokalservere på LAN. Det er ikke logisk. Lenke til kommentar
HLSolbjorg Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 (endret) Hva skal jeg skrive under Host Port og Guest Port? Tilkoblingene utenfra skjer over 27015 TCP. Skal det også skje på Guest da? (trykk for å forstørre ) Dvs. Gmod1 - TCP - 192.168.65.18 - 27015 - 192.168.65.15 - 27015 Glemte bildet, lol. Endret 5. januar 2011 av HLSolbjorg Lenke til kommentar
HLSolbjorg Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 (endret) Prøvde å forwarde portene, men får denne: Details: Result Code: NS_ERROR_FAILURE (0x80004005) Component: Console Interface: IConsole {515e8e8d-f932-4d8e-9f32-79a52aead882} -------------------------------- Alternativ løsning: Siden serveren fungerer på Linux-maskina satser jeg på at vi prøver å få det til å funke, så slipper jeg en VM Problemet er at vi har en tilleggspakke som må koble til en SQL database (både skrive og lese) og det fungerer perfekt fra demonize sin maskin. Fra min linuxmaskin derimot, funker det ikke like bra. I oppstarten av serveren skjer dette: .... [gamemodes/perp/gamemode/sv_pe_reqs.lua:4] attempt to index global 'tmysql' (a nil value) Sent a total of 264 client lua files. Sent a total of 0 client resources. Registering gamemode 'perp' derived from 'base' ScriptEnforce is disabled [gamemodes/perp/entities/weapons/cpr/shared.lua:57] '<eof>' expected near 'end' .... [gamemodes/perp/gamemode/sv_hooks.lua:17] attempt to index global 'tmysql' (a nil value)(Hook: Initialize) Compressing lua files into data pack.. Skipped. Datapack exists. ConVarRef room_type doesn't point to an existing ConVar Can't use cheat command ai_disable in multiplayer, unless the server has sv_cheats set to 1. Executing dedicated server config file [s_API FAIL] SteamAPI_Init() failed; unable to update local steamclient.dll. Continuing with current version anyway. Looking up breakpad interfaces from steamclient Calling BreakpadMiniDumpSystemInit Failed to load Steam ServiceServiceStart: failed to startConnection to Steam servers successful. VAC secure mode is activated. Her ser du at jeg kobler meg på fra det lokale nettverket, og jeg roter rundt på serveren. Det er også her det popper opp feil fra tmysql, som jeg tror er årsaken til problemet. Client "Phace" connected (192.168.65.193:27005). Timer Error: [addons/Pulsar Effect/lua/ass_server.lua:220] attempt to index global 'tmysql' (a nil value) Timer Error: [addons/Pulsar Effect/lua/plugins/ass_player_verification.lua:100] attempt to index global 'tmysql' (a nil value) Timer Error: [gamemodes/perp/gamemode/sv_items.lua:24] attempt to index global 'tmysql' (a nil value) Bilde av konsollen. Installerte 'mysql-client-5.1' fra Synaptic PM og ble bedt om å legge til en annen SQL pakke. Synaptic-"history": Commit Log for Thu Jan 6 15:51:07 2011 Installed the following packages: libdbd-mysql-perl (4.016-1) mysql-client-5.1 (5.1.49-1ubuntu8.1) mysql-client-core-5.1 (5.1.49-1ubuntu8.1) Det var mye informasjon, men håper du orker å sette deg inn i det TL;DR: Jeg tror tmysql er problemet. Finner ikke tmysql i Synaptics. Endret 6. januar 2011 av HLSolbjorg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå