Gå til innhold

HP lanserer Linux-PC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jepp seff, det er noen ting innen data verden jeg ikke liker skjønner dere. sånn som: IBM, Compaq hittil iallefall, Windows ME, og Virus. kjenner noen på en skole som har bærbare compaq armada pc`er de er ikke særlig bra, den største tabben er vel at det er Windows ME på dem :D jeg tror faktisk at alle pc`ene som har under 64 ram ville blitt mye bedre med Linux inne istede for Windows, siden at Linux ikke tar så mye system ressurser i motsettning til XP. XP tar jo sinnsykt mye ram å cpu noen ganger. men linux bruker ikke så mye, ikke Red Hat iallefall som jeg stortsett har prøvd mest av. Mandrake 9.1 og litt nedover også, men Mandrake 9.1 tok litt for mye ram å CPU tror jeg, så jeg hoppe rett til Red Hat 8.0 igjen på min maskin. men ellers så funker Mandrake 9.1 fett, lett er det også. finner det meste av maskinvare, tror nok HP har gjort et bra valg når det gjelder valg av OS på sine nye maskiner.

Stå på. :D

Lenke til kommentar

Nå er vel ikke "ferdig-pakke-maskiner med Linux på" i seg selv noe nytt... Jeg kan minnes å ha sett en PC som kom med ferdig innstallert Red Hat 6.0... Og det er jo en stund siden, for å si det sånn.

Men at en stor produsent som HP/Compaq gjør noe sånt, er jo strålende! (Bare at de som vanlig er utrooooolig kjipe på RAM'en! Som helt sikkert også er bare SDRAM... Sånt koster jo ingenting? De kunne ha slengt på mer! 256MB hadde gjort seg.)

Lenke til kommentar
jepp seff, det er noen ting innen data verden jeg ikke liker skjønner dere. sånn som: IBM, Compaq hittil iallefall, Windows ME, og Virus. kjenner noen på en skole som har bærbare compaq armada pc`er de er ikke særlig bra, den største tabben er vel at det er Windows ME på dem :D jeg tror faktisk at alle pc`ene som har under 64 ram ville blitt mye bedre med Linux inne istede for Windows, siden at Linux ikke tar så mye system ressurser i motsettning til XP. XP tar jo sinnsykt mye ram å cpu noen ganger. men linux bruker ikke så mye, ikke Red Hat iallefall som jeg stortsett har prøvd mest av. Mandrake 9.1 og litt nedover også, men Mandrake 9.1 tok litt for mye ram å CPU tror jeg, så jeg hoppe rett til Red Hat 8.0 igjen på min maskin. men ellers så funker Mandrake 9.1 fett, lett er det også. finner det meste av maskinvare, tror nok HP har gjort et bra valg når det gjelder valg av OS på sine nye maskiner.

Stå på. :D

Tok for mye ram og cpu ? jeg kjører Mandrake 9.1 på en 300 mhz pc med 128 mb ram og går kjempebra , med fluxbox som windowmanager of course. har ikke brukt kde 3.1 så mye , men det gikk ikke akkurat tregt når jeg gjorde det. Hvor mye ram er det på den pc'en du brukte og hvor rask er den ? . :wink:

Lenke til kommentar

på den pc`en jeg først brukte den på var det 200 MHZ, og 96 MB ram, og 8 GB harddisk. det var bare en test pc som jeg testa Distroer med, så har jeg en annen pc som liksom er hovedmaskina mi akkurat nå, for meg en til om noen dager, iallefall den jeg har nå har 800 MHZ, 128 MB Ram, og 20 GB harddisk, å der gikk det litt treigt, kjørte GNOME den gangen tror jeg siden at det er lettest synes jeg, å da klikka musa helt i oppstarten å den vistes som en stripete firkant, noen som jeg ikke skjønte så mye av, så jeg måtte bare bytte til Red Hat 8.0 igjen, men dette begynner å bli en stund siden, ca. 2 måneder siden tror jeg. har ikke prøvd linux på ca. 1 måned nå tror jeg eller var det 2 husker ikke helt. hvis linux skal inn på den nye pc`en min så går vel enten: Red Hat 8.0 inn eller 9`ern eller Mandrake 9.1 regner jeg med, men uannsett hvilken Distro jeg kommer til å bruke så kommer jeg til å kjøre GNOME som grafisk grensesnitt. jeg synes det er best, har forresten prøvd alle de andre Gresesnittene en gang i tiden også, men likte de ikke noe særlig.

Lenke til kommentar

Kan bekrefte at Comapaq lager (laget) meget gode maskiner. (kansje ikke alle armadaene) Er selv den stolte eier av fire Compaq maskiner. Aldri hatt noe trøbbel. Eneste er vel at EVO'en har ved et par annledninger bevist at blåskjermen finnes på XP og... Av en eller annen merkelig grunn har alltid CS vært innvolvert i de episodene. :lol:

Den kjører nå RedHat 9 + en liten windows partisjon til CS ol. :lol::lol:

Ironisk nok ble til og med det integrerte winmodemet instalert riktig under RH9. Ikke det at jeg aner hvordan man bruker noe annet enn com-port baserte modem under Linux da. Hvis noen vet, eller vet hvordan man få et EICON DIVA Pro PCMCIA ISDN kot til å funke under linux, vær så snill å kontakt meg på PM...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...