MarcelSB Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Endelig har en stor PC-leverandør lansert hjemmepc'er med linux som standardoperativsystem! Dette betyr at vi endelig får linux som en seriøs utfordrer til win på desktopsida Hovedproblemet for linux på desktopsida har jo nemlig vært det at brukerne selv må finne linux på nettet, laste det ned og konfigurere det selv i motsetning til win som kommer ferdiginstallert og konfigurert til hjemmebrukerne. Nå som HP lanserer linuxpc'er som også er mye billigere en winpc'er på samme hardware kan dette føre til en liten revolusjon for linux på desktopsida Maskinene kommer med en ferdigoppsatt utgave av Mandrake 9.1 DesktopLinux og Slashdot har også skrevet artikler om saken STOR takk til HP! MarcelSB Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Dette er virkelig positiv utvikling. Da får vi slike i Europa også. Wallmart osv har jo hatt Linuxpc'er, men ikke med store brands. Du ser fram til OEM-pcer med SuSE Marcel? Lenke til kommentar
sim Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Spørst om ikke en eller annen missfornøyd kunde kommer tilbake å sier, "bah, jeg får ikke 100 fps i CS!".. Høres fint ut For min del likte jeg SuSe veldig godt og det er sikkert mange andre folk som vil like andre linux distroer like godt om de får dem dyttet litt på seg. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 En slik kunde kjøper ikke low-end pc... Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 3. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2003 Du ser fram til OEM-pcer med SuSE Marcel? Veldig MarcelSB Lenke til kommentar
nander Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 En mulig grunn til at Suse kanskje ikke kommer på en billig PC her i landet er jo det at Suse ikke kan settes opp på Norsk... noe Mandrake kan... Hadde vært flott om de også kunne tilby en billig bærbar med Mandrake Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 3. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2003 Jovisst kan SuSE settes opp på norsk. Det ligger for det meste i KDE MarcelSB Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 "RE: [Cooker] Congratulations From: "MEISCH,CORY (HP-Vancouver,ex1)" <[email protected]> To: "'[email protected]'" <[email protected]> Date: Yesterday 21:03:33 Yes, I do work for HP on the deskjet linux team. I am the inkjet support person for HP. Trying to do lasers too. Anyway, also wanted to mention... Not sure if this is confidential or not but... Word inside for HP/Compaq laptops is the majority of the platforms will be Linux certified, but will not be preinstalled. Cory -----Original Message----- From: MEISCH,CORY (HP-Vancouver,ex1) [mailto:[email protected]] Sent: Thursday, July 03, 2003 9:49 AM To: '[email protected]' Subject: [Cooker] Congratulations Hi Guys, I just wanted to say congrats on getting HP to distribute MDK 9.1 on new systems we're selling. Now we have the best distro on the best hardware... (j/k on the second part). Anyway, keep up the good work and I'll continue support for HP inkjets. Go Till! Cory Meisch CPEA Test Technician Hewlett-Packard Vancouver (360) 212-7009 [email protected] --- Outgoing mail is certified Virus Free. Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com). Version: 6.0.495 / Virus Database: 294 - Release Date: 6/30/2003 " HALLLELUJA eller.no konge da.. da kommer det mere og mere og ikke så mange som sitter med en pc og spør om denne saken funker med linux.. osv.. men det er en veldig bra start på desktopen da.. btw: dette er en mail ifra utvikler gruppen til mandrake (cooker) Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Fortsetter det sånn får MS seriøse problemer. Compaq/HP er jo tross alt en ganske stor aktør. Og folk som kjøper en billig PC for surfing, mail osv er det ganske mange av.... Lenke til kommentar
bergetun2 Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 One small step for the computer industry, one giant leap for the Linux community. - Bergetun hehe.. Bare saa synd at det bare var 128 mb ram i maskinene, er jo litt dumt at nye brukere paa Linux skal maatte irritere seg over at Linux gaar treigt naar man bruker Linux for foerste gang. Det er jo ganskje kjent at at Mandrake gnome/kde krever litt mer enn bare 128 mb ram. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 One small step for the computer industry, one giant leap for the Linux community. - Bergetun Du sier det selv. Er ikke specsene eller disse pcene som teller i det hele tatt. Det et starten på slutten, for Windows sitt så ogdt som monopol på OEM-markedet Lenke til kommentar
wil Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 jeg skjønner at dere er glad for at den første hjemme pc`en med linux har blitt lansert, men det blir jo ikke noe særlig anerledes enn når dere kjører Linux på deres egne pc`er da. dessutten så vart jeg ikke akkurat imponert over hardwaren i den HP maskina som hadde Linux. men seff, hvis det blir flere og flere hjemmepc`er med Linux så blir jo det bra. men det må jo da si at hvis de kjøper en pc med linux på så må de jo bruke linux å ikke windows, å det høres jo kunnart ut. men med det samme vi var inne på sånne ting. sånn som når man kjøper en pc i dag, så for man vanligvis med Windows XP home edition. da hender det at man enten for med en recovery plate til pc`en eller en windows XP cd. å da lurer jeg på gjelder det samme for de pc`ene som leverer linux også, at det leveres Linux plater, eller recovery plater med pc`en. noen som vet noe om det? Lenke til kommentar
gastingen Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Det er sikkert ikkje problem å lage ei recovery plate til ein slik linuxinstalasjon. Om det er behov for det er noko heilt anna. Reinstalere linux??? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Typisk HP (Compaq) med recovery ihvertfall Lenke til kommentar
dogg-e Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Dell gjorde det samme en gang i tiden.... Men trakk seg ut igjen... utenom i Tyskland ? for der har dem ikke lov til å kun å tilby MS på maskiner... Slik lov skulle vi hatt i norge og resten av verden og! Konkuransetilsynet burte jo ha noe å si? Gå helg... Quart.. here I come Lenke til kommentar
wil Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 å, det hadde jeg glemt, compaq hadde jo slått seg sammen med HP de ja. uff da, å compaq er jo ikke av de beste merkene da, bare for å nevne det liksom. tror nok at maskinene leveres med Mandrake plater som en liten recovery, hvis man trenger å reinstallere den. men hvis man har linux fra før så regner jeg med at de fleste har noen linux plater selv hjemme så det gjør nok ikke så mye, å dessuten så er det ikke ofte at Linux krasjer, ikke pga bluescreen eller feilmeldinger iallefall. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Dell gjorde det samme en gang i tiden.... Men trakk seg ut igjen... Dell ble truet av M$ Lenke til kommentar
dogg-e Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Ahhh... husker det nå.... Dem fikk valget... droppe linux, eller ikke få lov til å selge MS... Er ikke det MAFIA VIRKSOMHET DA ??? En kompis av meg slo opp definisjonen på MAFIA.... Og så slo han opp uttalesen fra den amerikanske domstolen.... Hvem skulle vel vite at domstolen kom frem til at virksomheten som MS driver er det samme som definisjonen på MAFIA virksomhet.... Var så og si helt likt!!!!! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 wil: Compaq er gooo maskiner, kanskje ikke for ola "cs" norman, men i bedriftssammenheng er compaq gode maskiner. Du tenker sikkert på de gamle presario maskinene, har hatt to av typen, ikke gode maskiner i det hele tatt. men Evo serien er meget bra. Maskinen på jobb står på 24/7, kan stå på ukesvis i slengen. skrur den kun av når windows truer med restart. og i ferier da såklart Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Presario funker flott de Har en gammel 233mhz Compaq som jeg til (bare) har byttet diskettstasjon, strømforsyning, skjermkort, og satt i mer ram. I tilegg har jeg lagt in SCSIkort samt cd-brenner. Tremenningen min trodde ikke det var mulig med Compaq Forøvrig er bare strømforsyningen Compaq sertifisert... harddisken, som tar en 5.2 slot , bråker så mye at den skal jeg snart bytte ut. Det geniale med den er at den er stillegående, hører bare harddisken. Ikke vifte på cpu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå