Gå til innhold

Simkort feil på iPhone 3GS

Anbefalte innlegg

Heisann!

Kjøpte min iPhone 3Gs rundt juletider i fjor med Telenor abonnement. For noen uker siden bestilte jeg abonnement hos Chess. Fikk nytt simkort, satte dette i telefonen men det virket ikke. Snakket med kundeservice både hos Chess og Telenor og fikk beskjed om at de måtte låse opp tlf min (noe de gjorde hos Telenor) og at jeg måtte synkronisere mot iTunes.

Prøvde å synkronisere mot iTunes men da kom det bare opp at simkortet ikke var støttet eller noe.. Ringer til Chess igjen og de sender et nytt simkort, men samme feilen kommer opp. Prøvde simkortet i min mor sin HTC og dette funket helt fint.

Skjønner ikke hva problemet er?? Telefonen er ikke låst til Telenor og det går ikke an å gjenopprette den på iTunes slik jeg fikk beskjed om.. Begynner å bli litt irritert i og med at jeg har gått 2 uker uten telefon nå..

Noen tips? Eller er jeg nødt til å kjøpe ny Telefon?

Takker for svar :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjenopprett iPhone med sim fra Telenor, hvis du ikke har som fra Telenor, gjør følgende;

Slå telefonen helt av (hold inn Av/På-knappen på toppen til den røde bryteren kommer opp på skjermen, og dra den røde bryteren over til høyre for å slå av telefonen).

·         Hold inn Home-knappen (den eneste knappen i fronten på telefonen) mens du kobler telefonen til datamaskinen med den tilhørende USB-kabelen.

·         Vent til skjermen på telefonen viser iTunes-ikonet og USB-kabelen. Først da kan du slippe Home-knappen.

·         Telefonen er nå i gjenopprettingsmodus, og iTunes vil gjenkjenne dette og la deg utføre gjenopprettingen, men ikke noe annet.

Etter at gjenopprettingen er ferdig kobler du fra telefonen, bytter SIM-kort til det du har fått fra din nye operatør, taster PIN-koden, og kobler telefonen til iTunes på nytt. Den vil da aktiveres med dette SIM-kortet, og vil være klar til bruk i løpet av noen få sekunder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...