Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Bytte passord på D-link dl-524, hvordan?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som reminett sier, så logger du inn på routeren ved å klikker her: http://192.168.0.1

Bruker er admin

Passord er <ingenting>

Velg HOME / Wireless, legg inn ny SSID (navn på nettverket), ny kryptering (helst WPA) og lagre.

Når du lagrer så vil du miste kontakten med nettverket. Dette skyldes at du har endret innstillingene i router og ikke i PC.

Søk inn trådløsnett og legg til det nye.

http://no.diplodocs.com/fullswf-D-LINK.php?type=.SWF&file=SWF/D-LINK/20-12-09-02-12-10-438957&langue=no&img_width=595&img_height=842&cat=vide

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Tusen takk! :))ok, men hvordan lager jeg ny kryptering?

ny ssid? er det det man kaller nettverket sitt? feks er det noen på lista som er homer, noen er olebrom... så jeg skal velge et helt nytt navn?

men om jeg går inn på linken med de tallene, hvordan vet pc at det er min router jeg skal endre på?

hvordan skal jeg søke inn og legge til det nye nettverket?

ja som dere skjønner, har jeg litt vanskelig for dette..

Lenke til kommentar

- Kryptering lager du ved å velge type kryptering (F.eks WPA). Deretter legger du inn krypteringsordet som du finner på selv.

- Når du logger inn på den linken, så havner du rett i routeren din. De tallene er standard for D-link-routere og du er tilkoblet din egen via 192.168.0.1 nå.

- SSID er navn på trådløsnettet som homer og olebrumm :-) Du bare velger ett som du finner på selv.

Grunnen til at jeg sier du skal endre dette, er at det blir enklere å finne det og du vil få beskjed om å legge inn kryptering i PC når du gjør det første gang. Skriv opp krypteringsnøkkelen på et ark...

- Etter du lar lagt inn SSID, kryptering og lagret, så går du inn på ikon for nettverk (nederst til høyre på oppgavelinjen). Dobbelklikk? på det og så vil du se liste over nettverk som er tilgjengelige. Du bør da se ditt nye nettverk som du kobler til. Legg inn kryptering når du får beskjed. Husk at WPA er case-sensitiv slik at A12345678 er forskjellig fra a12345678.

Lenke til kommentar

Tusen takk! :))ok, men hvordan lager jeg ny kryptering?

ny ssid? er det det man kaller nettverket sitt? feks er det noen på lista som er homer, noen er olebrom... så jeg skal velge et helt nytt navn?

men om jeg går inn på linken med de tallene, hvordan vet pc at det er min router jeg skal endre på?

hvordan skal jeg søke inn og legge til det nye nettverket?

ja som dere skjønner, har jeg litt vanskelig for dette..

Du spør om grunnleggende ting som jeg tror du lærer enklest ved å lese manualen til routeren, og følge guidene der.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...