Gå til innhold

Gainward GF3 PowerPack Ti460 + overklokking

sebu

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt dette skjermkortet, og ser fra andre innlegg her på forumet at kortet kan klokkes rimelig høyt. Tror jeg i hvertfall har sett 250/550 her. Det jeg lurer på er om de som har klokket det så høyt bare bruker den klokkinga når de tester 3DMark osv, og kjører på lavere klokkehastighet til vanlig. Selv så kjører jeg på 210/490 uten ekstra kjøling på kortet, og den hastigheten har jeg hele tiden. Er det skadelig for kortet å la det gå overklokket hele tiden, eller har jeg gode marginer sett i forhold til hva andre har klokket det samme kortet til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv nylig fått tak i dette kortet.

Kjører 255 core 555 minne til vanlig men har kjørt 3dmark med 270 core og 570 minne. Problemet er at den blir utrolig varm så jeg er litt urolig og vil få tak i bedre kjøling på kortet senere. Ved denne hastigheten får jeg også tendenser til "snøflekker" etter å ha spilt rtwc en stund. Det er m.a.o litt for høyt hvis jeg tenker på å kjøre stabilt en stund. Har tenkt å montere en litt bedre kjøler i dag på core. Den virker utrolig overclockbar og gleder meg til å se resultatet :smile:

Har tidligere hatt abit ti200 og det kunne ikke sammenligne seg

Lenke til kommentar

Dersom du har klokket for mye vil det som regel bli freezeout eller rare streker på skjermen. Hadde mye det med en gang jeg fikk satt sammen pc'en. UTEN KABINETTVIFTER. Bra luftgjennomstrømming har som sagt mye å si for oc-egenskaper og stabilitet.

Du har jo et nydelig hovedkort!!! Det må jeg bare si!!!. Suveren og stabilt til fsb-oc. Synd en ikke kan stille multiplier da ;-(

"PEIS PÅ" med oc så lenge det er stabilt!!!!!!!

Lenke til kommentar

Du kan bruke de fleste driverne fra nvidia på dette kortet. 27.20 er den siste men ikke nødvendigvis den beste. 22.80 er mye brukt blant de som har best score på 3dmark 2001. 23.11 er også bra.

23.11 er nok den som er mest å anfale akkurat i øyeblikket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...