Gå til innhold

Skal kjøpe en panasonic tv. Hvem burde jeg velge?( Vil være takknemlig for rask respons ;) )

Anbefalte innlegg

Hei, nå begyner jo januar salget og det er på tide å skaffe meg en ny TV.

Det er snakk om en TXp42c2e modell.

Den 42 tommern koster kun 3000kr nå så det er mye for pengene(Har en gammal 22" CRT tv nå)

TVen skal brukes til xbox gaming for det meste og etter spesifikasjoner så passer den vel ganske bra med respons på 1ms, 100Hz og d.kontrast på 2000000?

Det er ca 3meter fra der jeg sitter på rommet mitt.(Kan en 42" 720p være for nærme?)

Også står det at høyeste støttede TV-oppløsning er 720p, så hvis jeg kjører en bluray film med 1080p vil ikke tven klare å vise den?

Takker for alle svar på forhånd :thumbup:

Her er forresten linken til TVen: http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/tv/tv-fra-40-og-storre/TXP42C2E/panasonic-42-plasma-tv

Endret av DOG_50
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det holder med 2 hdmi for meg, også har jo den også komponent som jeg kan bruke til xboxen :thumbup:

Men åssen er bildet på tven? Når jeg ser på spesifikasjoner så får jo man ganske mye for penga eller hva synes dere?

Nå tenker jeg spess på gaming ;)

Lenke til kommentar

Kun 2 HDMI...

Trenger bare 1 hdmi om du har reciver under tven ;)

Edit:Skriveleif

Det strår at elkjøp har 30 dagers returrett.

Er det da kun om tven ikke har vært åpna eller at den kan være åpna og har blitt prvød? :hmm:

Lenke til kommentar

Man får mye for pengene, uten tvil - bildekvaliteten er god, selv om den ikke er på høyde med Panasonics dyrere tv'er. Man skal dog være klar over at oppløsningen på den er "kun" 1024 x 768. En av grunnen til at den faktisk er så billig. Såkalt "full HD" oppløsning er jo 1920 x 1080.

Lenke til kommentar

Du har 30 dagers ordningen selvom du har brukt varen.

Ok, takker for svar ;)

Det ende med at jeg kjøpte denne tven her: http://www.lefdal.com/product/lyd-bilde/tv/32CS8705/sandstrom-32-lcd-tv

Grunnen er at i alle butikker jeg var i så var Panasonic tven utsolgt første salgdagen :(

Så jeg bare dro til elkjøp for å bare velge en som passa for mitt budsjett :) Må si er gangske fornøyd med tven, den er ikke samme bra som panasonic men grei nok. Eneste jeg ikke liker med tv er den høye responsen på 8ms :/ Også når det gjelder bildet kvaliteten så kan man tryggt si at panasonic er best, selvom den ikke hat full hd.

Men det er min menning etter og ha sett begge 2 ;)

Noen som klarte å få kjøpt panasonic eller?

Man får mye for pengene, uten tvil - bildekvaliteten er god, selv om den ikke er på høyde med Panasonics dyrere tv'er. Man skal dog være klar over at oppløsningen på den er "kun" 1024 x 768. En av grunnen til at den faktisk er så billig. Såkalt "full HD" oppløsning er jo 1920 x 1080.

Takk for info forresten :thumbup:

Endret av DOG_50
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...