Grambo Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Har skaffet en ny pc, og skal sette sammen, og bytte til i morgen, alt er planlagt, utenom 1 ting: Haddisken jeg skal legge OS på er en SSD på 32GB, dette er ikke mye, så programfiler og dokumenter (eventuelt annet jeg ikke har tenkt på) må derfor flyttes til en sekunder harddisk. Jeg fant ut av programfiler etter mye søk i forumet (HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion) Hvordan flytter jeg på dokumenter? Lenke til kommentar
soulless Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Tenker du på hvordan du skal flytte standardlokasjon for "mine dokumenter" folderen? HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders Lenke til kommentar
Grambo Skrevet 2. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2011 ja, de er hva jeg trenger. Fant ikke den du refererte til, men fant denne: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders Men den hadde bare for felles-dokumenter. HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders Fant heller ikke "HKCU", bruker windows 7, om det er grunnen. finnes det noen enklere måte å gjøre dette på? Lenke til kommentar
soulless Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 (endret) ?? Har du ingen HKEY_CURRENT_USER mappe i regedit? Jeg bruker selv W7, og det er ikke grunnen. Prøv å minimer de ekspanderte menyene og se en gang til. edit: og kan du sikkert ha nytte av å kikke litt på "User Shell Folders" i tillegg til "shell Folders" Bilde i spoiler: Endret 2. januar 2011 av soulless Lenke til kommentar
Grambo Skrevet 2. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2011 (endret) ?? Har du ingen HKEY_CURRENT_USER mappe i regedit? Jeg bruker selv W7, og det er ikke grunnen. Ah... HKCU = Hk.C.U. = HKEY_CURRENT_USER forstod ikke den, jeg... EDIT: Lærte ikke mye mer av "User Shell Folders" Endret 2. januar 2011 av Grambo Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 (endret) Du vil sikkert ha oversikt og struktur på dine dokumenter , bilder, video, downlods, music under en folder i et annet enhet(drive), ikke sant? Og vi antar at du vil ha alt det der under en folder som får navn feks Arbeidsbord. Ok, lag en slik folder der du ønsker. Så: Starte med å explore C:\user\Grambo. Med å høyre klikk på My Documents, music osv, og velg Properties, / egenskaper, og så velg Location, vil du se i felten feks: C:\Users\Grambo\Documents. Det du gjør da er å erstatte C:\users\Grambo med X:\Arbeidsbord slik at det ser ut X:\Arbeidsbord\Documents før du velger Apply. Svare ja deretter. Du vil da finne At X:\Arbeidsbord inneholder deretter en folder som er My Documents. Det var det. Det samme gjelder med music, pictures osv. Ikke nødvendig å gå i registry for å flytte dine dokumenter. Endret 2. januar 2011 av wiberos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå