Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Aluminium takrails/lister på Audi, hvordan få pene?


pcp160

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen her har gode tips, erfaringer, forslag, til hvordan å få bla takrails i halvblank aluminium pene?

 

Dreier seg om en B6, 03 Audi A4 1.8T, som nok har stått et års tid. Ute i det fri.

Har lest meg til at disse listene og rails Audi bruker er litt vanskelige, og at det angivelig brukes ubehandlet aluminium uten plastbelegg eller annet oppå. Minus grill, som er blank og fin.

Så har fått med meg at diverse polish, og litt av hvert ikke fungerer, men har ikke sett noe gode tips til hva som faktisk fungerer.

 

Noen her som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Et tips er å levere bilen til et bilpleie senter,de har gjerne verktøy og produkter som kan få disse pene igjen.

 

Har de blitt skjoldete/matte? eller er det bare glansen som har blitt vekke?

 

du kan prøve med polish, ikke bruk for grov lakkrens, dette kan lage riper i metallet :|

Viss du bruker en maskin så vil jobben bli enklere og bedre, kan være lurt å prøve med en voks viss resultatet blir bra. Dette vil være med å beskytte så de ikke blir like fort stygge igjen.

 

Produkter som kan prøves:

Perfect polish fra Cartec (egen erfaring) eller annen polish

MG 66 fra Mequiars

All Metal polish fra Mequiars - vær forsiktig med denne, den kan lage riper!

 

Håper dette hjelper

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Har du prøvd Autosol Aluminium Polish?

 

"This revolutionary, ammonia-free product, created in the laboratories of Dursol-Fabrik, is perfect for cleaning and polishing uncoated aluminum surfaces leaving an unparalleled sheen without scratching or hazing."

Lenke til kommentar

Takk skal dere ha for svar!

 

Jeg vil nok si begge deler crizpz, de har helt klart en del skjolder, og er nok også noe mer "tåkete" i glansen enn de skulle vært, selv om det jo er en viss naturlig matthet her. Kan se om jeg kan få tatt et bilde. Akkurat bilen jeg snakker om her har jo som nevnt stått et års tid og er fra 03, men gikk nettopp forbi en nyere Passat, og så at den hadde liknende symptomer. Det er ikke grusomt, men på litt nært hold er det heller ikke vakkert...

 

Har bare lest om problemet, det eneste jeg har prøvd er Autoglym Super Resin Polish.

Eller dvs jeg nevnte det for en kolega, at de nok var litt vanskelig å få helt strøkne, og det hadde han ikke helt troen på. Så lot han prøve et lite felt med nevnte polish. Og hvis noe, så ble det heller verre enn bedre. Overflaten ble jo forsåvidt blankere, og fikk mer "dybde", men dette fremhever igrunn bare sjoldene enda mer... :blush: :!:

 

 

Men takk for tips til ting å prøve. Den "Autosol Aluminium Polish" GM250 nevner, høres jo, om ikke annet, veldig målrettet og riktig ut. Tror jeg skal se om jeg kan finne det noe sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...