Gå til innhold

Trenger ny Android-telefon

Long

Anbefalte innlegg

Først vil jeg si at jeg har lest andre liknende Android-tråder i dette forumet, men har ikke helt funnet en mobil som vil passe meg. Så jeg lagde heller en ny tråd.

Hallo, folkens. Som tittelen tilsier, trenger jeg en ny mobiltelefon. Min gamle Nokia 6300 som er litt vel primitiv begynner å svikte på ladinga og dessuten trenger jeg å oppgradere uansett. Jeg studererer informatikk og til neste år skal jeg programmere til Android-telefoner og dermed behovet for en Android-telefon. Bør jeg kanskje vente litt for en kommende mobiltelefon skal slippes ut snart? I hvert fall er mine krav:

- Gode omstendigheter for å programmere apps til telefonen

- Gjerne god kamera, men ikke nødvendig

- Brukervennlighet

- Gjerne god batterilevetid

- Pris: 2000-3000 kr (helst, men kan gå høyere om nødvendig)

Takk på forhånd for svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle androidtelefoner er greie å programmere til da du kan anvende en .jarfil som heter droid at screen eller noe sånn for å anvende DIN telefon til å debugge på. Egentlig ganske fancy og veldig praktisk :)

I din prisklasse vil jeg foreslå følgende telefoner:

-LG Optimus One

-HTC Gratia

-Samsung Galaxy 3

Disse er gode midtnivå androidtelefoner med noen interne forskjeller. Ta en titt rundt på nett og se hva du synes om disse :) Angående kommende telefoner har jeg ikke fått med meg noen i din prisklasse, ryktene er gjerne sentrert rundt flaggskipene.

Lenke til kommentar

Takk for infoen så langt. Jeg har tatt en titt på dem og de virker ganske greie, men som sagt har jeg ikke altfor mye peiling på mobiler. Er liksom en tusenlapp ekstra for HTC Gratia verdt pengene i forhold til de andre liksom?

Forresten, vil bare bekrefte... det er vel disse mobilene du snakker om?

Lenke til kommentar

Takk for infoen så langt. Jeg har tatt en titt på dem og de virker ganske greie, men som sagt har jeg ikke altfor mye peiling på mobiler. Er liksom en tusenlapp ekstra for HTC Gratia verdt pengene i forhold til de andre liksom?

Forresten, vil bare bekrefte... det er vel disse mobilene du snakker om?

Det stemmer, det var de 3 ja :)

Hvorvidt Gratia er mer verdt er opp til deg personlig. Fra et spesifikasjonsståsted er vel svaret nei, men så er det jo design, HTC Sense etc. HTC har også tradisjonelt hatt gode og stabile telefoner, men jeg synes i hovedsak de er litt overpriset. Tipper begge de 2 andre vil gjøre samme jobben for deg :)

Lenke til kommentar

Tusen takk for hjelpen, folkens! :)

Etter litt tenkning tror jeg skal gå med en LG Optimus One. Får bare vente noen få dager før det kommer på lager i andre butikker slik at jeg får det litt billigere enn Komplett. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...