Gå til innhold

Vente på nyheter i 2011 eller oppgradere nå?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ett sprørmål bare. Har en Noctua U12 tror jeg den heter som jeg bruker til sokkel 775. Er det mulig å bruke denne CPU viften bare på den nye sokkelen?

Det er fult mulig om du kjøper hovedkort fra ASrock, de har hull for både 1156/1155 og 775 på flere av kortene sine :)

http://www.multicom.no/ASRock-P67-Extreme6,-socket-1155,-ATX,-DDR3,-3xPCI-E-x16,-SATA3,-USB3/cat-p/c101335/p10599845

Mener jeg leste en plass at Noctua sender gratis universal brakett til diverse sokler mot fremvisning av kvittering for kjøp av kjøler og / eller hovedkort.

Eventuellt kan denn kjøpes på komplett.no eller liknende for rundt en 100 dings.

Denne her ? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=502505

Endret av Phyltre

Jeg har også lest dette i reviews, men husker ikke om det var hos Anandtech eller Tomshardware.

Men ulåst multiplier er 100grr. mer attraktivt enn VT-d og TXT støtte skulle jeg tro ;)

Jeg sjekket på Intel sine sider, og der opplyses det om at TXT og VT-d ikke er på Intel Core i5 2500k prosessoren. Så det er korrekt som du sier. :)

Hva som er attraktivt kommer vel ann på bruken. I Virtualbox og Vmware kan det se ut som man må ha en VT-d prosessor for å kunne installere et 64bits gjest OS. I tillegg kan det virke som om hastigheten er endel bedre i gjest OS dersom man har VT-d slått på. Men fant ikke noen tester som viste dette. Spørsmålet er om ikke en overklokking vil kunne gjøre litt for å gjøre gjest OSet raskere. Men det vil uansett ikke hjelpe på første punkt.

I og med at jeg vil kjøre Virualbox eller Vmware med to gjest OS ble jeg veldig i tvil om hva jeg skal velge.

Men i følge denne har ikke Virtualbox støtte for VT-d.

Etter å ha lest litt, innser jeg at det er forskjell på VT-x og VT-d. Begge prosessorene har støtte for VT-x, noe som gjør at begge kan benyttes for å installere et 64bits os. Men kun Intel Core i5 2500 har støtte for VT-d. Det skulle vel strengt tatt avgjøre saken. Det blir nok en 2500k

Har vært mye snakk om prosessor her, men fikk aldri tips til hovedkort :p Som jeg ser det er P67 chipsettet riktig vei å gå. Så blant annet på Asus sine modeller. Hvordan er det med x68 chipsettet, kommer det snart? I tillegg har det vært snakk om RAM med tri channel og ram med dual channel. P67 har ikke støtte for tri channel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...